Hamarosan muszáj lesz fizetni a Youtube szolgáltatásért

Julien Bam recieves the most view on YouTube
The logo of the video-sharing website YouTube can be seen at the YouTube Space Berlin, in Berlin, Germany, 7 December 2017. According to the company users from all over the world use the webpage up to one billion hours per day. In Germany there are now 109 YouTubers who have more than a million followers. Photo: Sophia Kembowski/dpa
Vágólapra másolva!
A Youtube úgy tűnik bekeményít és szeretnék, ha minél több felhasználó választaná a fizetős Red szolgáltatást. Ennek érdekében egyre több reklámot tesznek be a népszerű tartalmak elé és közé, ezzel ösztönözve a felhasználókat arra, hogy havidíj ellenében megszabaduljanak a nem kívánt hirdetésektől. Az oldal új stratégiája főleg azokat célozza meg, akik sokat használják a több mint egymilliárd felhasználóval rendelkező videómegosztó portált.
Vágólapra másolva!

A Bloomberg értesülései szerint a Youtube növelni fogja a zenei videók előtt vetített reklámok mennyiségét annak érdekében, hogy több felhasználót csábítson át a Red szolgáltatásra, ahol a felhasználók reklámok nélkül, akár offline is évezhetik az oldalon fellelhető tartalmakat.

Forrás: Youtube

Lyor Cohen, a Youtube zenei részlegének vezetője elmondta, hogy ez főleg azokra a felhasználókra lesz hatással, akik már most úgy használják az oldalt, mint egy zenei streamszolgáltatót és hosszú órákon át, megszakítás nélkül hallgatnak zenéket. Cohen hozzátette, hogy biztosan nem lesznek boldogok, amikor a "Stairway to Heaven" közben kell majd reklámokat nézniük, vagy éppen hallgatniuk.

Cohen szeretné bebizonyítani, hogy igenis fontos számukra, hogy az emberek fizessenek a zenékért. Emellett cáfolja azokat a vádakat, amelyek szerint a Youtube egyenesen káros a zeneiparra és kihasználja az előadókat, zeneszerzőket.

Ezzel egyidejűleg a Youtube támadást indít az olyan zenei streamszolgáltatók ellen is, mint az Apple és a Spotify,

amelyek a piac egy jelentős részét birtokolják és hatalmas bevételt generálnak a szektor számára. Cohen elárulta, hogy a Youtube-nak az előző évben 10 milliárd dolláros bevétele volt és ezt javarészt a reklámokból hozták össze, de még nagyobb lehet a cég profitja, ha sikerül az előfizetések számát növelni.

Az Egyesült Államokban elért reklámbevétel Forrás: https://www.statista.com/statistics/289660/youtube-us-net-advertising-revenues/

A Youtube már korábban is próbálkozott fizetős szolgáltatás indításával, azonban akkor az nem jött be. A legtöbb ilyen kísérletet még azelőtt indították, hogy Cohen 2016-ban csatlakozott a vállalathoz, ő egyébkénr előzőleg már több mint 30 évet töltött a zeneiparban. Volt már igazgató a Warner Musicnál, és azt megelőzően menedzselte a Run-DMC zenekart is.

A Youtube Red szolgáltatással az előfizetők reklámok nélkül jutnak hozzá a tartalomhoz, valamint exkluzív sorozatokhoz és videókhoz is, emellett pedig offline is hallgathatják a zenéket, akárcsak a Spotify alkalmazásnál.

A fizetős szolgáltatások megjelenése azt is jelzi, hogy az Alphabet alá tartozó Google és a Youtube - amelyek eddig a mindenki számára ingyenesen elérhető szolgáltatásokra támaszkodtak - most készek változtatni stratégiájukon. Cohen olyan változtatásokat kért munkatársaitól, amelyekkel azt tudják igazolni, hogy a Youtube a partnere és nem az ellensége a zeneiparnak.

Spotify Forrás: Spotify

Cohen reméli, hogy nagyon sok felhasználójukat lesznek képesek majd felbosszantani a rengeteg reklámmal, így ők remélhetőleg előfizetnek majd a Red szolgáltatásra. Hozzátette, hogy amint ez beindul, akkor megszűnnek a Youtube-ot érintő kritikák is.

A zeneiparban arra számítanak, hogy a világ első számú videómegosztója képes lesz annyi pénzt beletenni legújabb szolgáltatásába, hogy az Apple és a Spotify vetélytársa legyen. A kiadók a Spotifyt is többször bírálták, mert szerintük a zenei streamszolgáltató túl sok ingyenes tartalmat tesz elérhetővé a felhasználóknak.

Néhány érdekesség a Youtube-bal kapcsolatban:

  • A legelső videót 2005 április 23-án töltötték fel a portálra
  • Jelenleg több mint 1,3 milliárd ember használja a felületet
  • 300 órányi videót töltenek fel a Youtube-ra minden percben
  • 5 milliárd videót néznek meg az oldalon naponta
  • Egy átlagos hónapban a 18 és 49 év közöttiek 80 százaléka ellátogat az oldalra
  • Havonta 3,25 milliárd órányi videót néznek végig a látogatók