Saját diszkontláncot indíthat a Tesco

2018.03.27. 10:57

Gőzhengerként terjeszkedik a két német hátterű áruházlánc, a Lidl és az Aldi az Egyesült Királyságban. A négy helyi kiskereskedelmi láncnak - a Tesco, a Sainsbury's, az Asda és a Morrisons - alaposan oda kell figyelnie a konkurensek lépéseire, ha nem akarják piaci részesedésük jelentős csökkenését.

A következő néhány évre mind a Lidl, mind az Aldi, jelentős növekedést tervezett be, mind egységeik számait, mind piaci részesedésüket tekintve - derül ki a Reuters beszámolójából. A meg nem erősített hírek szerint, a Tesconál már dolgoznak egy új, más néven indítandó és a jelenlegitől eltérő formátumú diszkontlánc indításán, amivel megállítanák a törekvőket.

Az Aldi és a Lidl komolyan gondolja

Úgy tűnik, a német láncok komolyan gondolják a vásárlókért folytatott harcot. Az Ald idén év végéig 1 milliárd fontot (több mint 350 milliárd forint) költ el az Egyesül Királyságban, a Lidl pedig 2017-től kezdődően, ennek közel másfélszeresét.

A német hátterű versenyzőket még a brexit sem riasztja el.

Az Aldinál úgy számolnak, hogy 2022 végére 1000 egységet fog számlálni brit hálózatuk, ami jelentős bővülés a mostani 762-höz képest.

Mind a két nagy német diszkontlánc jelentősen növelni kívánja részesedését a brit piaconForrás: BELGA/AFP/Patrick Lefevre

A Lidlnél ennél is nagyobbat álmodnak:

a 710 üzletüknek akár megduplázását is elképzelhetőnek tartják öt év alatt.

Ha a terveik teljesülnek, a két lánc együttesen 15 százalékos piaci részesedéssel bír majd a 200 milliárd fontos piacon 2020-ra, a mostani 12 százalék helyett.

Válaszcsapásra készülhet a Tesco

A Sunday Times értesülései szerint, a Tesconál arra készülnek, hogy egy új márkával, a Tesco áruházaitól eltérő formátummal állísák meg a Lidlt és az Aldit.

Új diszkontlánc indításával próbálhatja megállítani a konkurenseket a TescoForrás: AFP/NurPhoto/Michal Fludra

Értesülések szerint, a koncepció középpontjában az áll, hogy

az új diszkontlánc főként olyan termékeket kínálna a vásárlóknak, melyeket olcsóbban tudnak adni konkurenseiknél.

A Tesconál nem kommentálták ezeket a lapértesüléseket.

A kiskereskedelmi lánc, bár jelenleg a brit piac 28 százalékát birtokolja, sokkal lassabb ütemben növekszik, mint a német versenytársak.