Az Airbus és a Zodiac Aerospace karöltve dolgoznak egy megoldáson, amely segít majd az utasoknak abban, hogy repülésük komfortosabb legyen. A hosszú repülőutakon sokan szundítanak el a fedélzeten, azonban ez egyrészt zavarhatja a többi utast, másrészt pedig nem éppen a legkényelmesebb ülve aludni.
Az alvórészleget 2020-ra alakítják ki és először az Airbus A330-as repülőin lesz lehetőség kipróbálni.
A Quantas Airlines hasonló tervekkel rukkolt elő még az előző hónapban. Alan Joyce, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a leszállás nélküli járatok lehetőségét kezdték el vizsgálni Ausztráliából Európába és az Egyesült Államokba. Egy-egy ilyen út viszont azzal jár, hogy az utasoknak 17 órát kell a fedélzeten tölteniük.
Joyce ezeken a járatokon négy osztályra bontaná a gépeket, a raktér egy részében pedig ágyakat helyezne el. Az Airbus úgy tervezi majd meg ezeket a részlegeket, hogy gyorsan át lehessen alakítani, ha a vártnál több csomagot kell esetleg szállítania a repülőnek.
Az Airbus tájékoztatása szerint az ágyakat már a gyártásnál is beszerelhetik a megrendelő kérésére, de úgy oldották meg a kialakításukat, hogy a régebbi gépeken sem okoz gondot az átalakítás. A jövőben az A330 mellett az Airbus A350-es repülőin is megjelenhetnek az alvórészlegek.