Ha elfárad az ülésben, mostantól alhat is az Airbus rakterében

Singapore Airlines, új luxus kivitelű hálószakasz
Singapore Airlines staff members stand next to a display of its business class seat during the launch of new cabin products and in-flight experiences in Singapore on November 2, 2017. Singapore Airlines will first install the products on five new Airbus A380 planes entering its fleet as part of a total $850 million investment to retrofit all of its 19 Airbus superjumbos with luxurious interiors. The airline is fighting to retain its premium customers amid tougher competition from rival carriers. / AFP PHOTO / ROSLAN RAHMAN
Vágólapra másolva!
Az Airbus SE repülőgépein az utasoknak hamarosan lehetősége lesz egy kényelmes alvásra, anélkül, hogy néhány óra múlva komoly nyaki fájdalmakkal ébrednének fel. A gyártó már megkezdte a tervek előkészítését és ha minden az elképzelések szerint alakul, akkor hamarosan elkülönített alvórészlegeket alakítanak ki az Airbus repülőgépeinek rakterében.
Vágólapra másolva!

Az Airbus és a Zodiac Aerospace karöltve dolgoznak egy megoldáson, amely segít majd az utasoknak abban, hogy repülésük komfortosabb legyen. A hosszú repülőutakon sokan szundítanak el a fedélzeten, azonban ez egyrészt zavarhatja a többi utast, másrészt pedig nem éppen a legkényelmesebb ülve aludni.

Az alvórészleget 2020-ra alakítják ki és először az Airbus A330-as repülőin lesz lehetőség kipróbálni.

A Quantas Airlines hasonló tervekkel rukkolt elő még az előző hónapban. Alan Joyce, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a leszállás nélküli járatok lehetőségét kezdték el vizsgálni Ausztráliából Európába és az Egyesült Államokba. Egy-egy ilyen út viszont azzal jár, hogy az utasoknak 17 órát kell a fedélzeten tölteniük.

A kép csak illusztráció Forrás: AFP/Roslan Rahman

Joyce ezeken a járatokon négy osztályra bontaná a gépeket, a raktér egy részében pedig ágyakat helyezne el. Az Airbus úgy tervezi majd meg ezeket a részlegeket, hogy gyorsan át lehessen alakítani, ha a vártnál több csomagot kell esetleg szállítania a repülőnek.

Az Airbus tájékoztatása szerint az ágyakat már a gyártásnál is beszerelhetik a megrendelő kérésére, de úgy oldották meg a kialakításukat, hogy a régebbi gépeken sem okoz gondot az átalakítás. A jövőben az A330 mellett az Airbus A350-es repülőin is megjelenhetnek az alvórészlegek.