Fillérekből csinált 10 millió dollárt hónapok alatt egy férfi

2018.04.18. 13:38

Néha a legegyszerűbb ötletekből születnek meg a legjobb megoldások. Egy amerikai férfi sem bonyolította túl saját online webshopját, csak kínai termékeket értékesített az Egyesült Államokban. Eleinte csak a keresetét akarta kiegészíteni, mára már dollármilliomos lett.

Trevor Chapman egy átlagos amerikaiként élte életét, amikor harmincas éveinek elején ráébredt arra, hogy nem úgy alakul a sorsa, ahogy tervezte. Ugyan volt munkája egy napelemeket telepítő cégnél, de kevésnek tartotta a fizetését és a családjával töltött időt is.

Ezért gondolt egyet,

200 dollárból (50 ezer forintból) megnyitotta az LDSman.com oldalt,

ahol egyszerűen elkezdett online árulni kínai kacatokat.

Három hónappal később Chapman azon kapta magát, hogy a napi 12 órás műszak helyett már csak másfél órát dolgozik hetente a maga kis cégénél, amely rohamos növekedésnek indult. 

Ennyi idő kellett ugyanis, hogy az oldal

átlépje az 1 millió dolláros forgalmat. 

A növekedés felkeltette egy e-kereskedelemmel foglalkozó vállalat figyelmét, és az ügynökség 10 millió dollárért felvásárolta Chapman weboldalát.

A 33 éves férfi gyakorlatilag 92 nap alatt csinált 50 ezer forintból 250 millió forintot, majd adta el a vállalatot 2,5 milliárd forintért.

Rengeteg pénz állt a házhozForrás: AFP/Adek Berry

Chapman elmondása szerint mindenkinek ezt a pénzkeresési formát ajánlja, mert ha egy olyan tapasztalatlan ember, mint ő, ebből meg tudott gazdagodni, akkor másnak is sikerülni fog.

Véleménye szerint fontos a marketing és a reklám, mert az akkor is fut az oldalakon, amikor az ember nem csinál semmit. Itt felidézte Warren Buffett híres mondását, miszerint:

Ha nem találod meg azt a módszert, ami álmodban is pénzt fial, akkor életed végéig dolgozni fogsz.

Warren BuffettForrás: AFP/Bill Pugliano

Chapman tudat alatt érezhetett rá valamire, mert több felmérés is kimutatta, hogy az e-kereskedelem a legjobb módja a passzív jövedelemszerzésnek, ráadásul a piac megállíthatatlanul bővül, már 2015-ben globálisan 2300 milliárd dollárosra értékelték – írja a CNBC.

A férfi elmondása szerint eleinte nem akart a munkájától megválni, így csak éjszakánként szánt pár órát a honlapra. Vett egy domaint 3 dollárért, majd nyitott egy Shopify-profilt 14 dollárért, amely gyakorlatilag előfizetésért ad online webshop-felületet.A férfi legnagyobb kiadása az volt, hogy 100 dollárért reklámozott Facebookon.

A cég egyik legnépszerűbb terméke a légfotel:

Ezt követően olyan termékeket keresett, amelyek éppen divatosak voltak, ilyen volt a fidget spinner vagy a légfotel, és volt olyan termék, amit 5 dollárért vett és 60 dollárért adott tovább.

Ráadásul a termékek nem is voltak nála, megállapodott a kínai oldalakkal, hogy úgynevezett „drop shipping" módszerrel történjen a rendelés, azaz a kínai gyártók közvetlenül a rendelőhöz szállították a termékeket.

Egy teljesen átlagos webáruházról van szóForrás: ldsman.com

Ennek több előnye is volt. Egyfelől nem kellett raktárt bérelni, csomagolni, postára járni, sőt, egy egyezménynek köszönhetően a postaköltségek alacsonyabbak voltak Kínából, mint belföldön.

Az oldal mindössze egy napig volt veszteséges, két hét után már 10 ezer dolláros pluszban volt.

Chapman az így keletkezett bevételt visszaforgatta a hirdetésekbe, sőt, Fülöp-szigeteki ügyfélszolgálatot is nyitott. Innen már öngerjesztő volt a folyamat.

Két hónap után Chapman már raktárt bérelt, hogy megugorja a következő szintet, és bővítette az oldal portfólióját hazai termékekkel is. A férfi 2017-ben visszautasított egy 3 millió dolláros felvásárlási ajánlatot, de a 10 millió dolláros ajánlatnak már ő sem tudott ellenállni.