Kínában a tökéletes alak egyenlő a gazdagsággal

Kínában a szép alak a gazdagság szimbóluma
Vágólapra másolva!
Egyre divatosabb konditerembe járni és ügyelni a megfelelő étkezésre, Kínában azonban egy jó Instagram-képen túl is van jelentősége az edzésnek, hiszen jelenleg a gazdag kínaiak így tudják megmutatni a világnak, hogy van pénzük és idejük arra, hogy méregdrága edzőtermekbe járjanak, és ügyeljenek az alakukra.
Vágólapra másolva!

A kínai fiatalok számára a Gucci olyan márka, amit csak a nagyanyjuk hord, az YSL rúzs pedig csak egy átlagos terméknek számít. Ha megakarják mutatni a világnak, hogy sok idejük és pénzük van, valamint hogy követik a nemzetközi trendeket, akkor inkább a konditerem felé veszik az irányt, hiszen egy jól kidolgozott testnél Kínában semmi sem jelzi jobban, hogy valaki anyagiakban az átlag felett áll.

A gazdag kínai fiatalok egy jelentős részének figyelme a ruhákról a testükre terelődött, mert trendi lett fittnek lenni. Egy 2017-es jelentés szerint az elmúlt néhány évben 37 ezer edzőterem nyílt Kínában. A fiataloknak azonban az sem mindegy, hogy hol edzenek, hiszen egy olcsó hely nem mutatná meg társadalmi hovatartozásukat. Éppen ezért egy érdekes jelenség kezd kialakulni.

Egyre többen inkább a drágább kondibérleteket veszik meg, semmint az olcsókat.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A luxusedzőtermek, mint a Crossfit Slash és a SpaceCycle minden évben megduplázzák a termeik számát az olyan nagyvárosokban, mint Sanghaj és Peking, mivel egyre nagyobb a kereslet az ilyen elit gyúróhelyek iránt. A legtöbb városi kínai azt a neveltetést kapta, hogy mindig próbáljon meg felfelé mozogni a társadalmi ranglétrán, legalábbis lehetőségeihez mérten. A fitnesz, kombinálva a közösségi médiával remek lehetőséget teremt a társadalmi elismerés elnyerésére.

Mint Kínában olyan sok minden, úgy a fitnesz is főleg online virágzik.

Egy konditermi látogatást meg kell osztani, akárcsak az eredményeket. Már odáig fajult a dolog, hogy gyakran több ezren néznek élő bejelentkezéseket a közösségi médián arról, hogy valaki éppen tornázik vagy edz. Az, hogy valaki képes tenni azért, hogy fejlessze magát, javítson a kinézetén hihetetlen divatos lett, és komoly társadalmi elismeréshez vezethet.

A fitneszalkalmazások sikerét az is jól mutatja, hogy a Keep nevű applikáció 289 nap alatt 10 millió felhasználót tudott összeszedni. A Keep mellett jelentős erőt képvisel a piacon a Yingpai és a FitTime is. Ezek az alkalmazások mind azt ígérik, hogy a felhasználó rövid idő alatt komoly változásokon fog átmenni, ha követi az edzésterveket.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Míg nyugaton az önfejlesztés nagyjából azt takarja, hogy "ezt magamért teszem", addig Kínában ezt inkább úgy kell érteni, hogy "ezt azért teszem, hogy kiérdemeljem a barátaim, a társadalom elismerését".

Nagy különbség van abban is, ahogy a kínai és a külföldi sportmárkák reklámozzák a termékeiket. Míg a nyugati márkák a szokásos szövegekkel próbálkoznak, addig a hazaiaknak van egy hatalmas előnye, méghozzá az, hogy pontosan értik mit is szeretnének viselni a kínaiak. A Maia Active például nyíltan hirdeti, hogy a ruháikat az ázsiaiak testére tervezték. Az, hogy ez mennyire igaz vagy nem, lényegtelen, viszont nagyon bevált, hasonlóan a kozmetikai brandek hirdetéseihez.

A cég legfelkapottabb terméke egy 3D leggings, amely a marketing szöveg szerint kiemeli a kínai fiatal nők lapos fenekét, és kerekebbé, látványosabbá teszi azt. A kínai fiatalok, hiába nem férnek hozzá a világháló nyugati részéhez, mégis tudatában vannak annak, hogy testük máshogyan épül fel, mint az európai vagy az amerikai ideál.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Kínában az edzés egyszerre szórakoztató, divatos és társasági esemény.

Ezt a SpaceCycle képes megteremteni a tagjai számára. Az éves bérlet a felkapott konditerembe 880 ezer forintba kerül, és emiatt már a luxusfitnessztermek közé lehet sorolni ezeket. A modern zene és környezet mellett a bérlet drága ára is vonzó a gazdag fiataloknak.

Az átlagos éves bérlet Kínában 120 ezer forintba kerül. Ugyanakkor a SpaceCycle-höz hasonló termek nagyon jól teljesítenek, sőt a nagyvárosokban még jobban, mint olcsó riválisaik. A cég először két termet nyitott Pekingben és Sanghajban, de annyira beindult a lánc, hogy újabb 5-8 konditerem megnyitását tervezik. Amit kínálnak, az elég egyértelmű: egy menő hely az edzéshez és még menőbb, ha itt látnak edzeni.