Az ausztrál Commonwealth Bank húszmillió ember adatait vesztette el – írja a BBC.
Az adatokat mágnesszalagon tárolták;
azokon nevek, címek és számlaszámok szerepeltek.
Eredetileg a bank 2016-ban a két mágnesszalagot odaadta egy alvállalkozónak, hogy semmisítse meg, de hogy ez megtörtént vagy sem, arra nincs bizonyíték.
A bank a szalagokon
19,8 millió ügyfél 15 év alatt felhalmozott adatait tárolta,
és a vezérigazgató most elismerte: nem tudják igazolni, hogy azok biztonságosan „el lettek pusztítva”.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az adathordozók nem tartalmaztak a számlákkal való visszaélésre lehetőséget adó adatokat, például PIN-kódot vagy jelszavakat, de ettől még súlyos aggályokat vet fel a dolog.
Ugyan a bank akkoriban értesítette az illetékes hatóságokat és belső vizsgálatot indított, ahol arra jutottak, hogy
valószínűleg megsemmisítették a szalagokat.
Azonban itt egy újabb hibát követett el a pénzintézet, mert a helyzet mérlegelése után úgy döntöttek, hogy a felesleges pánikkeltés elkerülése végett,
az ügyfeleket nem tájékoztatják az esetről.
Malcolm Turnbull ausztrál miniszterelnök újságírók előtt óriási baklövésnek minősítette az adatvesztést és annak elhallgatását.
Scott Morrison, ausztrál kincstárnok szerint az ilyen eseteket szigorúbban, akár börtönbüntetéssel kellene büntetni.
Ráadásul ez nem az első botrány a Commonwealth Banknál, ugyanis múlt hónapban az derült ki, hogy díjakat vontak le olyan bankszámlákról is, amelyek esetében tudták, hogy az illető már meghalt.