Összeesküvés-elmélet: az e-autók önjelölt pápája döbbenetes kirohanást tett

2018.05.28. 07:04

A milliárdos Elon Musk, a Tesla első embere, meglepő bejelentéssel állt elő a Twitteren. Pontosabban nem is biztos, hogy meglepő az állítás. Musk már korábban is megnevezett olyanokat, akik véleménye szerint aláássák a Tesla vállalati sikerét, és akik szerinte legalább részben felelőssé tehetők a gyártási kudarcokért. Most bővítette külön bejáratú feketelistáját.

A ZeroHedge munkatársai csapták le Musk magas labdáját. A Tesla-vezér most azt állítja, a korábbi áskálódók mellett, a nagy olajvállalatok pénzt és időt nem kímélve gyakorolnak nyomást, elsősorban a pénzügyi-gazdasági médiumokra és azok munkatársaira. Céljuk, hogy így a nyilvánosság előtt gáncsolják el a vállalat dicsőséges zöld menetelését. Azt is elárulta, mit tervez eme áldatlan állapot megváltoztatásáért.

Kit érdekelnek a befektetők?

Ha valaki figyelmesen görgeti Musk tweetjeit, akkor némi ujjmunka után, feltűnhet neki, hogy a Tesla első embere nemrég lényegében egy egész napot szánt arra, hogy szokott témáitól eltérően nyilvánuljon meg. Musk bejegyzéseit általában olyan témák uralják, mint a Tesla-autók sikertörténetei, elégedett vásárlók megnyilatkozásai, vagy éppen a befektetők megszólítása annak reményében, hogy végre sikerül ráncba szedni a kihívásokkal küszködő gyártási kapacitást.

Ezúttal azonban Musk a médiáról, a szerinte a Teslát övező negatív hírekről és az egyes médiumok hitelességéről elmélkedett.

Furcsa összeesküvést pedzeget Twitterén Elon Musk, a Tesla első embereForrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Stringer

Néha költőien kérdezett, néha megosztva valaki más bejegyzését, néha rejtélyes kétértelműségekbe burkolódzva.

Mígnem aztán eljutott odáig, hogy a nagy médiumokat – tehát nem általánosságban a tömegmédiáról beszélt – képmutatónak titulálta.

Aztán jött a konklúzió, amelyet ugyan inkább csak sugallt, viszont elég nehéz lenne mást látni abban, minthogy szerinte

a Tesla negatív médiavisszhangjai mögött a nagy olajtársaságok állnak, amelyek valamiféle konspirációt szőttek a média munkatársaival.

Nekik köszönhető, hogy a Model 3 és a vállalat kapcsán annyi „negatív hír" lát napvilágot, amiben persze az újságírók érdekeltek, hiszen felületeik számára a maximális kattintás szám és a hirdetésekből befolyó pénzek a legfontosabb – ez utóbbiak persze nyilván a fosszilis hordozókkal foglalkozó társaságoktól érkeznek.

Szerinte az olajcégek összefogtak az újságírókkal, hogy aláássák a Model 3-as gyártási nehézségeivel küzdő Tesla renoméjátForrás: Consumer Reports

A csodafegyver neve: Pravda

Úgy tűnik azonban, Musk nemcsak véletlenszerűen posztolgatta a médiával kapcsolatos meglátásait. A bejegyzések része a média szavahihetőségéről polemizált, a Twitter jellegéből adódóan jobbára önmagával, illetve az azokra válaszolókkal.

Végül Musk előállt a farbával, amelyet úgy nevez:
Pravda. 

Bár teljesen bizonyosan még nem jelenthető ki, de úgy tűnik, Muskban még mindig buzog a tettvágy, és most a média területén is megjelenik, a minden valószínűség szerint Pravda-nak nevezett új cégével. Ha a SpaceX, a The Boring Company és persze az olajcégek átkától sújtott Tesla nem adna elegendő munkát neki, úgy a Pravda keretében új területen is kipróbálhatja magát.

Valószínű, többről van szó, mint nyilvános ötletelésről.

Ahogy ugyanis egy szemfüles felhasználó közzétette, Musk környezetéből valaki valóban bejegyeztetett egy Pravda nevű vállalatot, még tavaly ősszel Kaliforniában.

Egyelőre nem tudni további részleteket erről a cégről, csupán azt, amit Musk a Twitteren elárult. Vagyis egy olyan portál megalkotása a cél, ahol egyfajta „hitelességi pontozást" hajthatna végre a nyilvánosság minden újságíró, szerkesztő, és persze cikk vagy publikáció vonatkozásában.

Musk valamivel későbbi bejegyzéseiben azt sem rejtette véka alá, hogy ellenállásba ütközött, mert csak akkor szembesült azzal, hogy a Pravda.com domain bizony már foglalt, amikor megpróbálta azt bejegyeztetni. Azt írja, bár szépen kérte hogy adják neki oda, illetve hogy megvásárolhassa, de ez nem történt meg.

A megoldás a Pravduh.com domain megvásárlása lett, amelyen egyelőre – tekintve, hogy nagyon friss bejegyzésű – ásító fehérség fogadja a látogatót.

Egyelőre nem tudni részleteket a portál működéséről, tervezett üzembe állításáról. Musk gyorsan megszondáztatta követőit, mit gondolnak az ötletről, a válaszadók 88 százaléka szerint jó gondolat egy ilyen „médiahitelességi" kezdeményezés elindítása.

Mindenesetre egy újságíró megjegyezte, véleménye szerint Elon Musknak nem az internetes trollokat, a médiát és az olajcégeket kellene felelőssé tenni a Tesla gyártási problémái miatt. Szerinte tisztánlátását az segítené, ha néhány napig hanyagolná a Twittert, és szétnézne maga körül, valamint a tükörbe is bele-bele tekintene.

Közben a CNBC megírta, hogy a Tesla új pénzügyi főnöke egy kínai származású szakember lesz. James Zhou több ázsiai nagyvállaltnál bizonyított, Kína pedig egyre nagyobb piaca a Teslának. Innen érkezett a 2017-es bevétel 17 százaléka.

Zhou-tól azt várják, hogy hatékonyabbá teszi a vállalat működését és felszámolja a Model 3 körüli gyártási anomáliákat.