Az Aldinál mostantól robotok is dolgoznak

2018.05.30. 11:22

Az ALDI Magyarország Élelmiszer a cég nemzetközi hálózatán belül és a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban is elsőként indította el chatbotszolgáltatását a Messengeren.

Az üzenetküldő szolgáltatásba beépített intelligens megoldás a nap 24 órájában válaszol a beérkező kérdésekre, hiszen az információkhoz gyorsan hozzáfér, és meg is jeleníti azokat. 

Az ALDI az utóbbi években azt tapasztalta, hogy a megkeresések döntő hányadát egy-egy weboldallink, vagy az ügyfélszolgálati oldalra való irányítással tudja megválaszolni. Ezekre az üzenetekre ma már egy chatbot is képes reagálni, amely egy tanulékony program, és az egyszerűbb kérdésekre, megkeresésekre választ adhat az érdeklődőknek.

Intelligens chatbot kezeli az ügyfélszolgálati megkereséseket az AldinálForrás: AFP/Johannes Eisele

A chatbot egyúttal segíti az ügyfélszolgálat munkáját, hiszen a facebookos megkereséseknél így már csak ahhoz kell emberi erőforrás, ahol ez ténylegesen szükséges, vagy esetleg a felhasználó külön kéri.

A program május 10-től már elérhető, így aki Facebookon keresztül keresi meg az ALDI Magyarországot privát üzenet formájában, elsőként a chatbottal találkozik. Az eddigi tapasztalatok alapján jelenleg a vásárlók még ismerkednek a chatbottal, sokan választják az élő chat lehetőségét, és több felhasználó is visszatér, hogy megnézze a menüt. A jövőben lehetőség lesz a válaszok bővítésére, továbbfejlesztésére.