Miért a gazdag kanadai anyukák pörgetik a Rolls-Royce piacát?

2018.06.08. 07:31

Amikor a Rolls-Royce Motor Cars brit luxusautógyártó bemutatta első amerikai szabadidő-autóját a múlt hónapban, Vancouvert választotta színhelyül. Az első napon hat kocsit adtak el, darabonként 399 ezer kanadai dollárért (82,7 millió forint).

Minden tizedik Kanadában eladott autó luxuskategóriásba tartozik – a DesRosiers Automotive Consultants adatai szerint. Érthető, hogy

a Rolls-Royce legnagyobb nemzetközi üzlete a 2,4 millió lakosú Vancouverben található, ahol a cég értékesítéseinek 10 százaléka zajlik.

Rolls-Royce Cullinan, a cég első szabadidő-autójaForrás: Rolls-Royce

A vállalat szerint az észak-amerikai országban az eladások további növekedése várható, köszönhetően a millenniumi generációnak, valamint az édesanyáknak. A kanadai piac nagymértékben fejlődőképes – mondta Torsten Muller-Otvos, a BMW AG egység vezérigazgatója a Bloombergnek.

2010-ben vette át Muller-Otvos a vezetést, és ez egy fiatalosabb márkát eredményezett. „A Rolls-Royce elmúlt évekbeli sikere a fiatalabb ügyfeleknek köszönhető, akik igazi világpolgárok – például Ázsiában nevelkedtek, de egyetemre már az Egyesült Államokba jártak” – tette hozzá Muller-Otvos.

Muller-Otvos nem árult el pontosan értékesítési adatokat, mivel úgy véli, a Rolls-Royce-ot vásárlók nem adatokat szeretnének látni, hanem részt kívánnak venni egy álomban, és egy hihetetlen autós élményben.

Rolls-Royce Cullinan belső tereForrás: Rolls-Royce

A Rolls-Royce ügyfeleinek több mint 70 százaléka ázsiai. Aly Jiwani, a vancouveri márkakereskedés vezetője elmondta, hogy az egyik ügyfele például egy tizennégy darabból áll Rolls-Royce flottával rendelkezik.

Ráadásul egyre több a női vásárló, Jiwani vásárlóinak már 40 százaléka nő – szemben a globális átlaggal, ahol csupán 15 százalék –, és várhatóan ez tovább fog növekedni.

„Ez egy rendkívül rugalmas jármű, iskolába lehet vinni a gyerekeket, de az esti operába is alkalmas. Mindenhez remek választás” – tette hozzá Muller-Otvos.

A cég legújabb szabadidő-autóját kifejezetten a kanadai piacra tervezték: hidegebb éghajlat, keményebb terep, kalandosabb sofőrök és természetesen a jómódú anyukák.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK