Öt éven belül elárasztják a világot a VR-szemüvegek

virtuális valóság technika újítás oculus Jön a virtuális pornó - Videó!
Vágólapra másolva!
2016-ban volt egy időszak, amikor mindenki azt hitte, hogy a VR-eszközök korszaka megkezdődik, és a virtuális valóság az emberek mindennapjainak részévé válik. Azonban a technológia akkor megbicsaklott, és a mai napig keresi önmagát. Azonban a PwC felmérése szerint a következő öt év egyik sikertörténete lesz a VR, és rohamos ütemű fejlődés várható a szektorban.
Vágólapra másolva!

Napjainkban a virtuális valóságot vetítő eszközök még fiatal technológiának számítanak. Ugyan a nagyobb gyártók már rendelkeznek viselhető szemüveggel, de még közel sem számítanak a VR-kütyük mindennaposnak.

Azonban egy felmérés szerint ez már nem sokáig marad így, ugyanis a PwC legfrissebb elemzése szerint a VR-technológia áll a legnagyobb robbanás előtt a techszektorban.

A cég becslése szerint 2022-re 55 millió embernek lesz virtuális valóságot kezelő eszköze.

Hogy pontosan mekkora számról beszélünk, azt jól mutatja, hogy napjainkban ennyi embernek van Netflix-előfizetése az Egyesült Államokban.

A PwC azt is írja, hogy 2016-ban a VR-eszközökből keletkező amerikai bevétel

414 millió dollárról 7,2 milliárd dollárra ugorhat alig öt év alatt.

Globálisan évi 40 százalékos növekedéssel lehet számolni, ami kiemelkedő szám.

A virtuális valóság szektora mögött a szakértői jelentés szerint az online videótartalmak szektora fog bővülni, itt évi 10 százalékos emelkedés várható - írja a Quartz.

A VR-eszközök berobbanását több elemző is korábbra várta, 2016-ban több eszközt is piacra dobtak, de mind az Oculus Rift, a HTC Vive és a Playstation VR kisebb sikert ért el, mint arra számítottak az elemzők.

A virtuális világé a jövő Forrás: Thinkstock

A PwC szerint akkor a techcégek túl hamar léptek, az emberek nem voltak felkészülve egy ekkora „ugrásra", ráadásul a termékek még kezdetleges voltak,

kevés szoftver készült rájuk, ráadásul drágák is voltak.

Azonban úgy tűnik, hogy az olyan neves stúdiók, mint a Disney, a Sony, az AMC, a Time Warner vagy a Netflix már mind fejleszt VR-felületre filmeket, és a játékok is egyre nagyobb számban támogatják ezt a módot.

Emellett ígéretes szektora lehet a virtuális valóságnak a sportközvetítések világa is.

A jelentés szerint a játékpiac fele 2022-ben VR-játékokból fog állni.