Szexista nevű söreiért húzta magára a vizes lepedőt a kézműves gyártó

nemzeti alkoholstratégia, alkohol, alkohol fogyasztás, alkoholizmus, sör
SANTA ROSA, CA - FEBRUARY 07: A Russian River Brewing Company customer takes a sip of the newly released Pliny the Younger triple IPA beer on February 7, 2014 in Santa Rosa, California. Hundreds of people lined up hours before the opening of Russian River Brewing Co. to taste the 10th annual release of the wildly popular Pliny the Younger triple IPA beer that will only be available on tap from February 7th through February 20th. Craft beer aficionados rank Pliny the Younger as one of the top beers in the world. The craft beer sector of the beverage industry has grown from being a niche market into a fast growing 12 billion dollar business, as global breweries continue to purchase smaller regional craft breweries such this week's purchase of New York's Blue Point Brewing by AB Inbev. Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Elnézést kért a fogyasztóktól és a nyilvánosságtól az a dél-afrikai kézműves söröket gyártó, amely egyes készítményeit félreérthetetlenül szexista névvel hozta forgalomba - írja a BBC.
Vágólapra másolva!

Bocsánatkérésre kényszerült a johannesburgi székhelyű Vale Bru nevű gyártó. A cég egy egész marketingkampányt fűzött fel áthallásos nevű söreire.

"Egy Érett vöröst és egy Mocskos barnát lesszíves!"

Szexista elnevezésű sörökkel hívta fel magára és termékeire a figyelmet a vállalat, amelynek kínálatában megtalálható az Érett vörös és a Mocskos barna is.

Illusztráció Forrás: AFP/Justin Sullivan

Sőt, a Könnyűvérű szőke nevü italuk még külön szlogent is kapott.

"Az összes barátodnak megvolt már!", így ajánlotta sörét a vállalat fogyasztóinak.

De nemcsak a nőkre nézve dehonesztáló neveket válaszottak. A Raven Porra nevű sörük reklámját azért érte kifogás, mert a "porra" Dél-Afrikában egy olyan, lenézést, megvetést kifejező szó, amelyet portugál származásúakra használnak pejoratív értelemben.

Kritikahegyek temették maguk alá a neveket

A sörneveket óriási felháborodás fogadta. Rengetegen hangot adtak nemtetszésüknek közösségi felületeken, köztük marketinggel foglalkozók és jól olvasott blogok szerzői is.

Az egyik bloggernő azt írta, érti, hogy a szexuális áthallások miatt könnyebben eladhatók a termékek, ám ezekből a nevekből hiányzik az ebben a vonatkozásban is nagyon fontos tisztelet.

Hozzátette azt is, a gyártónál dolgozóknak azt kellene végiggondolniuk, ők hogyan fogadnák ezeket a címkéket akkor, ha lánytestvéreiket jellemeznék így idegenek.

A felháborodás-cunami hatására a gyártó bedobta a törölközőt, és bocsánatot kért a nevekért.

Egyúttal elismerték, hogy választásaikkal érzéketlenek voltak. Közölték, mindent megtesznek hogy helyrehozzák baklövésüket, ezért átnevezik és át is címkézik söreiket.