Jégkrémekkel kampányolnak a szélenergiáért

2018.06.17. 09:25

Az 1970-es években az Egyesült Államokban alapított Ben & Jerry's, azóta az Unilever tulajdonába került jégkrémgyártó vállalat, több új, egyes napokon fél áron kínált termékkel száll be a vállalatcsoport kampányába. A 'Strawberry Breeze-cake', a 'Cherry Gale-cia' és más, hasonló nevű termékekkel, a szélfarmokat akarják népszerűsíteni.

Az iparági lobbi üzenete egyértelmű: az abban résztvevő élelmiszergyártó vállalatok a londoni kormányra akarnak nyomást gyakorolni azért, hogy az hárítsa el a most fennálló akadályokat a  szárazföldre telepítendő szélfarmok építésének útjából - írja a The Guardian.

IllusztrációForrás: AFP/Patrick Pleul

Tegyenek le terveikről

A jégkrémes cég azt szeretné elérni, hogy a kormány számolja fel azokat az adminisztratív akadályokat, melyek miatt most a korábbinál jóval nehezebb szárazföldi szélerőműveket telepíteni. Azt is szeretnék elérni, hogy London lazítson a telepítésekhez szükséges előfeltételek rendszerén.

A vállalat annyira komolyan gondolja a fenntarthatósági célokhoz kapcsolódó szélenergia hasznosítás fontosságát, hogy saját petíciót indított el az ügy érdekében.

Ezt mostanig már 25 ezren írták alá.

Rebecca Baron, a vállalat társadalmi felelősségvállalással foglalkozó vezetője megerősítette, a cégnél úgy gondolják, a fosszilis üzemanyagoktól távolodó, tiszta energiaforrásokra épülő jövőben nélkülözhetetlen a szélenergia.

A cég ezért olyan termékekkel szólítja meg vásárlóit - és hívja fel a döntéshozók figyelmét a kérdésre -, amelyek elnevezésükben és csomagolásukban is kifejezik ez irányú elkötelezettségüket.

Szélenergia-tematikájú jégkrémekkel kampányol a gyártó a megújuló energiák mellettForrás: Ben & Jerry's

Nyomás alatt

A brit kormányra minden korábbinál nagyobb nyomás nehezedik azért, hogy az energetikai irányelvekben, megfelelő súllyal szerepeljenek a megújuló energiák, és ezek újragondolásába vonják be az ország legnagyobb energiaszolgáltatóit is.

A megújuló energiák támogatói elsősorban a szélenergiának szánnak továbbra is kitüntetett szerepet.

Komoly fegyvertényt jelent számukra, hogy a kormány megrendelte felmérés eredménye szerint is nőtt a szárazföldi szélfarmok támogatottsága a lakosság körében, idén áprilisra 76 százalékra a tavaly novemberi 74 százalékról.

Egy friss jelentés pedig rámutat arra, 2019 és 2025 között, a brit háztartások akár 1,6 milliárd fontot is megtakaríthatnának energiaszámláikon, akkor, ha a korábbi elgondolások szerint – a mostani kormányzati szigorítások előttről – folytatódnának a szárazföldi („onshore") széltornyok telepítései.

Ez mintegy 568 milliárd forintnak felel meg hat év alatt.

A kormány azonban egyelőre fenntartásait fejezte ki az onshore telepítések folytatásával kapcsolatban. Az iparági kampány hatására jelezték, Anglia területe nem alkalmas arra, hogy nagykapacitású szélfarmok épülhessenek, esetleg Wales vagy Skócia területére pillantva látják értelmét a kérdés átgondolásának.

KAPCSOLÓDÓ CIKK