A világ a XX. században felgyorsult, sőt ez a gyorsulás a mai napig megfigyelhető. A jelenség leginkább a tudomány és technológiában ütközik ki, amelyet tökéletesen szemléltet a Visual Capitalist ábrája (lásd a cikk alján).
Az oldal az alapján alkotta meg infografikáját, hogy
melyik szektor, márka vagy alkalmazás milyen gyorsan érte el az 50 millió felhasználót.
Ebből az derül ki, hogy míg a légitársaságoknak összesen 68 évbe telt ekkora tömeget megmozdítania, addig
ezt a számot a Pokémon Go 2016-ban mindössze 19 nap alatt hozta.
Az ember azt hinné, hogy a napjainkban sokkal könnyebb ekkora bázist építeni, de ha azt vesszük figyelembe, hogy a WeChat 1 év,
míg a Facebook 3 év alatt toborzott ennyi embert,
akkor az 50 milliós létszám akár lélektani határnak is tekinthető.
Az oldal arra is felhívja a figyelmet, hogy mennyire megváltozott az emberi gondolkodás. Míg néhány évtizeddel korábban még óriási dolog volt elérni 1-2 millió embert egy találmánnyal, addig mára ez a szám elérhető közelségűvé vált bárki számára egy-egy YouTube-videóval, egy Facebook-bejegyzéssel vagy saját alkalmazással.
Például a mobiltelefon ma már mindenki zsebében ott van, de 12 évbe telt elérni az első 50 millió használót.
A hagyományos telefon az első három évében csak 50 ezer emberhez jutott el.
A kérdés már csak az, hogy mi lesz a következő dolog, amely megdönti a Pokémon Go 19 napos rekordját?
Az első 50 millió felhasználó eléréséhez szükséges idő: