Ebben a két webáruházban hagyják a legtöbb pénzt a magyar vásárlók

2018.06.21. 07:36

A nagy webáruházak harmadát viszik a teljes webes kiskereskedelemnek, derül ki a Blokkk.com friss beszámolójából.

Az árbevételi adatokat nem hozza nyilvánosságra valamennyi webáruház, és az összesített adatokból nem minden esetben megalapozott következtetni a különböző áruházak adataira. Az összevetésből kimaradt az eMag webáruház, mely ugyan jelentékeny magyar jelenléttel bír, de a cég székhelye Romániában van, üzletszabályzata szerint közvetlenül ode fizet a vásárló, tehát nem egy Magyarországon adózó leánycégének. Ugyanezen ok miatt nem szerepel a megmérettetésen az Alaibaba vagy az Amazon sem.

IllusztrációForrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Klaus Ohlenschläger

Nagyott nőtt a szektor

A KSH adatai szerint, 2017-ben megközelítette a 400 milliárd forintot a hagyományos boltos kiskereskedelemnek megfelelő termékek (élelmiszerek, iparcikkek) körében a webes vásárlások értéke. Ebben a különféle szolgáltatások, például a pizzarendelések vagy repülőjegy vásárlások értékei, nincsenek benne.

A növekedés mértéke 27 százalékos volt az előző évhez képest.

A rendelkezésre álló adatok szerint, a mezőnyt a Media Markt és az Extreme Digital vezeti.

A Media Markt az Extreme Digital sarkában

Az elmúlt években az Extreme Digital volt a piacvezető webáruház Magyarországon. Most úgy tűnik, a Media Markt nem csak egyszerűen felzárkózott, hanem a sarkába ért.

Webforgalma 67 százalékkal nőtt 2017-ben.

A Media Markt bruttó 25 milliárdos webforgalmat bonyolított.

Az elérhető adatok alapján, az Extreme Digital vezeti a webáruházak listájátForrás: Fotó: Tuba Zoltán/KépszerkesztÅség/© Tuba Zoltán, 2016/Tuba Zoltán

Ezzek megközelítette az Extreme Digital forgalmát - igaz, fordulónap váltás miatt utóbbinak csak szeptember 30-ig van beszámolója. Ez ugyan a karácsonyi dömpingidőszak adataival értelemszerűen még nem kalkulálhat, de az exportadatok figyelembe vétele további erősödést mutatna. Ennél a cégnél ugyanis jelentős az export, 2016-ban árbevétele közel negyedét adta.

A nagyobb webáruházak közül végül az Extreme Digital és a Tesco forgalma becsült adat.

Sok az ismeretlen webforgalmi adat

A tucatnyi nagy webáruház együttes hazai bruttó forgalma 120 milliárd forint, ami 30 százaléka a a teljes magyar boltos webkereskedelemnek.

Jelentősen nőtt a Media Markt forgalma 2017-benForrás: Bielik István - Origo

Az élelmiszeres webáruházak forgalmi adatai nem minden esetben ismertek, de annyi bizonyos, hogy az Auchan, CBA, Tesco mellett a G'Roby kisebb súllyal esik latba.

 Az Euronics, a Rossman, vagy például a H&M bizonyára jelentősebb bevételre tesz szert a weben, más nagyobb iparcikkes boltosláncokkal együtt, de információ híján, nehéz eredményeikről pontos képet alkotni.