Mutatjuk a titkot: ennyi mindent vásárol itthonról a McDonald's

2018.07.04. 07:34

Három évtizeddel ezelőtt nyitotta meg első magyarországi éttermét a McDonald's. Az étteremlánc azóta folyamatosan stabil hazai beszállítói körre támaszkodik: az állandó kínálatban felhasznált csirkehús, ketchup és más szószok, friss hagyma, uborka, tojás és méz hazai gazdaságokból érkezik, ahogyan a hamburgerek alapanyagául szolgáló marhahús, saláta, paradicsom egy része is - írja a vállalat Origohoz eljuttatott közleményében.

A hazai termelők egybehangzóan állítják, hogy a piacon kézzel fogható versenyelőnyt jelent számukra, hogy képesek megfelelni a vállalat magas szintű elvárásainak. A cégvezetők abban is egyetértenek, hogy a Meki-beszállítói lét stabilitást és kiszámíthatóságot jelent a vállalkozások számára, a korszerű termelési és minőségbiztosítási módszerek alkalmazása és a szigorú – adott esetben a hatályos jogszabályokon túlmutató – előírások teljesítése pedig minden hazai kkv-nak előnyére válik.

Rengeteg élelmiszer-alapanyagot vásárol magyar beszállítóktól az étteremláncForrás: Táfelspicc

Elismerés a magyar beszállítóknak a partnerség

A magyar beszállítók évente több mint 1000 tonna salátával és zöldséggel, 600-800 tonna marhahússal, közel 2 millió darab tojással és 10 000 tonna csirkehússal látják el a hazai és a régiós McDonald's-hálózatot.

A beszállítók úgy nyilatkoznak, a gyorsétterem-lánc beszállítójnak lenni komoly rangot, presztízsértékű elismerést jelent az élelmiszeripari szakmában.

A jelenleg működő 89 magyarországi étteremben dolgozó, több mint 5500 munkatárs, évente átlagosan mintegy 80 millió vendéget szolgál ki. A hazai éttermek több mint felét helyi vállalkozók franchise rendszerben üzemeltetik.

IllusztrációForrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Fontos az elkötelezettség

Papp Zoltán, a McDonald's Magyarország ellátási hálózatért felelős szenior osztályvezetője, így értékeli a beszállítóikkal való kapcsolatot:

Partnereink azt tartják rólunk, hogy a McDonald's kiszámítható, igényes partner."

Nem váltogatja a beszállítóit negyedévente, nem vásárol bizonytalan eredetű alkalmi alapanyagokat a minőségi és élelmiszer-biztonsági kérdéseket háttérbe szorítva, csupán a pillanatnyi üzleti érdekeket szem előtt tartva – mondta. Hozzátette azt is, olyan beszállítókkal működnek együtt, akik elkötelezettek a cég általános, felelős és etikus üzleti tevékenységet rögzítő alapelve iránt.

A szakember szerint a McDonald's minőségpolitikája olyan komplex, logikus rendszer, amelynek megismerése és elemeinek átvétele minden magyarországi kkv számára hasznos lehet.