Egy volt alkalmazott beszélt arról, milyen megfontolások alapján kínálja az IKEA olcsón a hot dogot és más ételeit is áruházaiban.
Elsőre kézenfekvőnek tűnhet az a magyarázat, hogy a svéd áruházlánc egységeiben azért olcsó az étel, hogy a vásárlók több pénzt hagyhassanak majd a kasszáknál. Egy volt alkalmazott szerint azonban ennél rafináltabb oka van annak, hogy a vállalat lényegében beszerzési áron adja tovább az élelmiszert a betévedő vásárlóknak.
Az IKEA arra az alapállásra helyezkedik, hogy mielőtt a vásárlók nekiindulnak az üzlettér bebarangolásának, szeretnének gyorsan harapni valamit.
Ha pedig azt látják, hogy az étel olcsó, akkor ezt a tapasztalatot a tudatalattijuk – az áruház számára ideális esetben –
összeköti a termékek árára, illetve az áruházra vonatkozó képzetekkel.
Így az olcsó hot dog közvetett módon az áruházon belüli költést segítheti elő.
Akár benne van az olcsó hot dog, akár nincs, az IKEA Magyarországnál nincs ok a panaszra.
A vállalat saját honlapján közzétett adatai szerint, az elmúlt pénzügyi évet 14 százalékos növekedéssel zárták.
A 2017-es pénzügyi évben az áruházlánc nettó árbevétele 61 milliárd forint volt.
A magyarországi áruházakban összesen 5,5 milliónyian fordultak meg. Ebből 3,1 millió látogató vásárló volt, akik átlagosan 18 300 forintot költöttek.