Megéri pontosan befizetni a távközlési számlákat

Vágólapra másolva!
Érdemes odafigyelni a számlák pontos befizetésére, mert évente akár több ezer forintot is kifizettethetnek velünk egyes távközlési cégek kötbér és fizetési felszólítás címén. 
Vágólapra másolva!

Elég néhány alkalommal egy-két napot csúszni a számla befizetésével, és egyes távközlési cégek éves szinten akár több ezer forinttal többet is kiszámlázhatnak - írta a Ripost magazin. A Pest megyei Főügyészség ezzel kapcsolatban a közelmúltban pert indított a Magyar Telekom ellen, ám a bírósági ítélet nem állapította meg, hogy a cég jogellenesen számolná fel a fizetési felszólítási díjat. Az ítélet szerint csupán az volt a jogellenes, hogy költségtérítés címén került kiszámlázásra a díj. Ezt a megállapítást a távközlési társaság el is elfogadta - tájékoztatta szerkesztőségünket a cég PR irodája.

A szolgáltató a fizetési felszólítási folyamatának felülvizsgálata során folyamatosan együttműködött a hatóságokkal. 2018 őszétől egyébként - a szükséges informatikai fejlesztést követően - átalakítja a fizetési felszólítás folyamatát. Az előfizető fizetési késedelme esetén az első sms-ben küldött fizetési felszólítás díjmentes lesz, és tartalmazni fogja azt az információt is, hogy amennyiben továbbra sem történik meg a számla kiegyenlítése, úgy a következő fizetési felszólításért már díjat fognak felszámítani. Így egy esetleg csak feledékenységből be nem fizetett számla nem jelent rögtön újabb befizetendő díjat az ügyfél számára. Továbbá a szolgáltató vállalta, hogy az ügyfelek pontosabb tájékoztatása érdekében a díj elnevezését megváltoztatja, annak elnevezéséből az „eljárási" szó kikerül, és a fizetési felszólítási díj nem költségtérítésként kerül felszámításra.

Forrás: Shutterstock

Ha valaki úgy érzi, hogy valamely szolgáltató méltánytalanul bánt vele, abban az esetben a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi kérdésekkel foglalkozó részlegéhez érdemes fordulnia.