Pekingben már robot viszi házhoz a bolti árut

mesterséges intelligencia
(171120) -- SHENZHEN, Nov. 20, 2017 (Xinhua) -- People watch a robot painting demonstration during the 19th China Hi-tech Fair in Shenzhen, south China's Guangdong Province, Nov. 16, 2017. Over 3,000 exhibitors participated in the hi-tech fair displaying a lot of robot and artificial intelligence projects. (Xinhua/Mao Siqian)(mcg)
Vágólapra másolva!
GPS-rendszerrel, kamerákkal és radarral felszerelt, hat keréken guruló kicsiny robot szállítja házhoz a megrendelt árut Peking Kafka nevű lakónegyedében a helyi boltból.
Vágólapra másolva!

A sárga és fekete színű, kicsiny mosógép nagyságú robot, amely óránként mintegy három kilométer megtételére képes, napi rendszerességgel szállít ki innivalókat, gyümölcsöket, rágcsálnivalókat a lakóknak.

Illusztráció Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Mao Siqian

A robot mintegy 30 kilós, elméletileg óránkét 12 kilométer a maximális sebessége, hat keréken gurul, négy kamera folyamatosan pásztázza környezetét, és egy lézeres érzékelő rendszer biztosítja, hogy ne ütközzön bele semmibe. 24 órán át képes működni.

– mondta az egyik lakó, aki nem a földszinten lakik.

A megrendelő okostelefonja applikációján választja ki a kívánt terméket, elküldi címét és azon is fizet.

A bolti alkalmazott teszi az árut a robot rakterébe, amely a mintegy 200 méterre lévő lakásokhoz 3-4 perc alatt megérkezik.

Kína a világ legnagyobb online vásárlói piaca, a lakosság 52 százaléka havonta legalább egyszer vásárol okostelefonján, globálisan ez az arány csupán 14 százalék a PricewaterhouseCoopers nemzetközi tanácsadó cég szerint. A mobilfizetés is kimagaslóan magas arányú az ázsiai országban.

Liu Cse-jong, a robotot gyártó Zhen Robotics alapítója és vezérigazgatója fényes jövőt jósol terméküknek.

"Jelenleg naponta mintegy 100 millió csomagot szállítanak Kínában. A jövőben ez egymilliárdra nő. Ekkora mennyiség házhoz szállításához nem lesz elég ember. Egyre több robotra lesz szükség ahhoz, hogy pótoljuk az emberi munkaerőt, és csökkentsük a költségeket" – fejtette ki az alapító.

Nem mindenki ért egyet azzal, hogy a robot jelenti a logisztikai megoldást hosszú távra. Sao Csung-lin, a China Express társaság egykori főtitkár-helyettese szerint a robot rövid távú szállításra lehet hasznos.