Inkább elégette a ruhákat ez a divatcég, mintsem áron alul adja

2018.07.20. 16:01

A brit luxuskategóriás ruhákat és kiegészítőket értékesítő vállalat az elmúlt 12 hónapban 28 millió fontnak (10,2 milliárd forint) megfelelő árut semmisített meg annak érdekében, nehogy kedvezményes áron értékesítsék, vagy illegális hamisítók kezébe kerüljön – áll egy jelentésben.

Burberry elismerte, hogy a nem kívánt termékeket elégette, de hozzátette, hogy

erre egy speciális hulladékégetőt használtak, amely energiát termelt az égetésből. A cég úgy nyilatkozott a Business Insidernek, hogy rendkívül komolyan veszik a hulladékkezelést.

A Burberry cég termékeiForrás: Getty Images/Christian Vierig

Ugyanakkor az 1856-ban alapított angol cég hatszor több hulladékot semmisített meg mostanában, mint 2013-ban – több mint 90 millió font (32,8 milliárd forint) értékű árut égettek el az elmúlt öt évben – állítja a hírlap.

A divatiparban általános gyakorlat lett a termékek megsemmisítése, amivel a szellemi tulajdont és az illegális hamisítást igyekeznek kiküszöbölni. Ugyanakkor a környezetvédők erősen bírálják ezt a gyakorlatot.

A Burberry cég termékeiForrás: Getty Images/Matthew Sperzel

Az olyan luxusmárkák, mint a Chanel vagy a Louis Vuitton szintén elégeti az eladatlan árut. A H&M a szintén megmaradt termékeit a svéd Vasteras városba szállította, ahol szén helyett ebből állítottak elő villamos energiát.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK