2018. július 23-án, a Ryanair légitársaság (Ryanair DAC) sorozatos poggyászkezeléssel kapcsolatos incidenseinek okán dr. György István, Budapest Főváros kormánymegbízottja azonnali, átfogó vizsgálatot kezdeményezett Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztályának bevonásával. A légitársasággal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztálya a tegnapi napon vizsgálatot rendelt el és az ügyben eljárást indított, amelyről a hivatal a vizsgálat lezárását követően ad majd bővebb tájékoztatást (Országos Sajtószolgálat).
Ahogy az Origo már megírta, a Ryanait légitársaság poggyászkezelési gyakorlatára reagálva, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közleményét adott ki arról, hogy állásponjuk szerint, a Ryanair tisztességtelen magatartást folytat a magyar fogyasztókkal szemben.
A FEOSZ szerint, a jogszabályi háttér alapján, kifogásolható az, hogy a légitársaság elhárítja az utasok panaszait.
Szerintük nemzetközi egyezmény alapján is igazolható lehet a cég felelőssége a poggyászok kapcsán.