Elképesztő dolgot művel a Lidl: 3000 lakást épít új üzleteihez

2018.07.30. 14:34

Taktikát váltott a Lidl az Egyesült Királyságban, annak érdekében, hogy sikerre vihesse terjeszkedési koncepcióját, írja a The Guardian.

Hatalmas ingatlanfejlesztési beruházásban gondolkodik a német hátterű diszkontlánc. Elsősorban London térségében építenének új lakásokat, de akár irodákat vagy sportlétesítményeket is.

Diszkontlánc és ingatlanberuházó vállalat

A Lidlnél azért döntöttek így, mert ezeknek a beruházásoknak a megvalósításával könnyebben kapják meg az engedélyt új üzletek létesítésére.

Az áruházlánc már 2008 óta foglalkozik lakásokkal kapcsolatos fejlesztésekkel. Eddig azonban csak 355 otthon épült fel. A cég most növelni akarja ingatlanberuházásainak mennyiségét és értékét, a bejelentés szerint 3000 lakásról lehet szó a következő években, több angol településen.

A lakások mellett a helyi igények szerint irodaterületeket is felhúznak, sőt, egy általános iskola felépítését is bejelentették.

IllusztrációForrás: AFP/Justin Tallis

Ahogy az Origo nemrégiben megírta, az Egyesült Királyságban élesedik a verseny a kiskereskedelmi láncok között, ahol a piacot uraló Tesco – tartva az Aldi és a Lidl térnyerésétől – saját, más koncepció szerinti diszkontlánccal akarja bebiztosítani pozícióit.

Ugyanakkor az, hogy kiskereskedelmi láncok később bérbe adható lakásokat, más helyiségeket építenek, egyáltalán nem új keletű koncepció.

Az Origo is beszámolt arról, hogy az Aldi mintegy 2000 új lakás építését jelentette be.

A Tesco London keleti részében már több száz új otthonnál tart, míg a Sainsbury's 200 millió fontos projekt kivitelezésére kapott engedélyt. A Morrison pedig – a Tesco másik nagy konkurense a briteknél – Észak-Londonban húz fel 600 lakást.

Nyereség mindenáron

A kis- és elővárosok fejlesztésébe való bekapcsolódása a diszkontláncoknak, bármennyire is költséges, nyereséges koncepciónak tűnik. Az új otthonok felépítése és bérbeadása segíthet gyorsítani az amúgy lassú megtérülési folyamaton, ami egy új üzlet megnyitásához kapcsolódik.

Ha a diszkontláncok ilyen fejlesztéseket is magukra vállalnak, akkor az önkormányzatok könnyebben bólintanak rá üzletnyitási terveikre.

Az általuk fejlesztett ingatlanokba költözők pedig a bérbeadásból vagy eladásból származó megtérülés esetén, lényegében helybeni vásárlóközönséget is jelentenek a boltok számára.

A jelek szerint a német diszkontláncok nem kívánnak lassítani terjeszkedési tempójukon az Egyesült Királyságban.

Míg a nagy brit vállalatok szintén új üzletek nyitásában gondolkodnak, időnként arra kényszerülnek, hogy be is zárjanak egységeket.

A Lidl most azt erősítette meg: szeretné tartani az évi 50 bolt nyitását, London megapolisza után a kisebb angol települések következnek.