Akkora a baj, hogy a futószalagról szállítják ki a Teslákat

2018.08.01. 11:35

A Tesla július másodikán jelentette be, hogy több mint ötezer autó hagyja el a gyárat az elkövetkezendő héten, a már tavaly felállított termelési kvótának megfelelően. Azonban a termelési nehézségek után újabbal kell szembenéznie az amerikai vállalatnak: nincsen kiépített értékesítési hálózata.

A Tesla saját üzleteiben, valamint házhozszállítással is értékesíti a Model 3 autókat, azonban még így is több ezer autó várakozik a cég freemonti parkolójában.

A Tesla alapítója és vezérigazgatója, Elon Musk, már 2016-ban figyelmeztette a befektetőket, hogy a vállalat meglévő szállítási rendszere nem fogja tudni kezelni a várható termelést.

Az autógyár valamelyest orvosolta a problémát, és mostanra 420 ezer előjegyzés van a 3-as modellre. Még júliusban ugyanis egy új lehetőséget alkottak meg, amit „sign and drive", vagyis „írd alá és vezess" néven említik. Ahelyett, hogy a vásárlók egy autószalonba látogatnának, egy háromdimenziós modellt tekinthetnek meg az interneten, és amit akár öt perc alatt meg is vásárolhatnak, és egyúttal el is indítják az autó kiszállítását a cégtől.

Ugyanakkor az újonnan kiszállított autók hibájára rengeteg ügyfél panaszkodik.

Elon Musk, a cég alapítójaForrás: AFP/Susana Bates

A cég továbbá a freemonti gyárból való kiszállítás lehetőségét is elkezdte tesztelni. Július 28-án Elon Musk vitte el a Tesla Model 3 autót a Los Angeles-i tulajdonosának. Ugyanakkor ez a szállítási opció is limitált, mivel a vásárlók nagy része nem a gyár közelében lakik.

A Tesla az idei év második negyedévében 53 339 járművet gyártott, és ebből 15 ezer még szállítás alatt van. A vállalat teherautókat, vonatokat és hajókat használ a gépkocsik világszerte történő értékesítéséhez.

A tervek szerint a freemonti gyár évente 600 ezer járművet fog gyártani, amennyiben ezt elérik, a jelenlegi szállítási lehetőségek nem lesznek képesek ellátni a forgalmat – tájékoztatta a befektetőket Musk februárban.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK