Milliók rajonganak az indiai filmekért

Horizontal STREET ILLUSTRATION CINEMA POSTER BOLLYWOO
To go with Entertainment-India-Bollywood-telecom-Internet-marketing,FOCUS by Shail Kumar Singh Commuters drive past billboards and a wall plastered with posters of Bollywood movies in Mumbai on May 18, 2011. Times have changed in Bollywood from the days when all that was required to promote a film was a giant, hand-painted poster, a television or cinema trailer and the pulling power of a star actor. Now, the popular Hindi-language film industry is harnessing the latest technology, hoping that the explosive increase in mobile phones and rapid take-up of the Internet will draw in much-needed audiences. AFP PHOTO/Indranil MUKHERJEE / AFP PHOTO / INDRANIL MUKHERJEE
Vágólapra másolva!
Milliós globális jegyeladásokat produkál az indiai filmipar, ami 2017-ben 27 százalékos bevételt produkált a hazai és nemzetközi piacokon együttvéve – áll az EY és az Indiai Kereskedelmi és Iparkamara (FICCI) jelentésében.
Vágólapra másolva!

2017-ben az indiai filmek tengerentúli bevétele elérte a 367 millió dollárt – ami háromszoros növekedést jelent az egy évvel korábbi 125 millió dolláros bevételhez képest.

Illusztráció Forrás: AFP/Indranil Mukherjee

Az idei nyereség várhatóan ugyanennyi lesz, ugyanakkor 2020-ra már 411 millió dolláros bevételt várnak a jelentések szerint – ez 12 százalékos növekedést jelentene.

Az indiai filmek sikere az országra is jó hatással van: növeli a turizmust, új munkahelyeket teremt, és növeli az ország gazdaságát a több adóbevételnek köszönhetően

– foglalta össze Abhishek, a Deloitte India partnere és tanácsadója.

Az indiai filmek nemzetközi sikeréhez nagyban hozzájárultak a produkciós irodák és a közismert hírességek.

Filmforgatás közben Forrás: The Times of India/Copyright © Bennett, Coleman & Co. Ltd 2018. All rights reserved/Ajay Kumar Gautam

A hindi nyelvű filmek, vagyis közismertebb nevükön a Bollywood-filmek 2017-ben dominálták a nemzetközi piacot, szemben a tamil vagy a pandzsábi nyelvű produkciókkal. Abhishek elmondta, hogy míg a hindi nyelvű filmeknél ritka, ugyanakkor a regionálisabb produkciókat sokszor korlátozza a költségvetés.

Tavaly az öt legnagyobb bevételt elérő film közül négy készült Bollywoodban.

2017-ben a Secret Superstar című bollywoodi film a szomszédos Kínában közel 120 millió dolláros bevételt hozott – a Deloitte India és a Motion Picture Distributors Association jelentése szerint.

Bár Kína nem hagyományos fogyasztója az indiai filmeknek, az elmúlt évtizedben egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik irántuk az ázsiai országban is.

Érdekesség, hogy a Secret Superstar Kínában sokkal nagyobb nézőszámot produkált, mint hazájában: kilencszer több helyen vetítették – Indiában 1 800 filmszínházban, míg Kínában 11 ezer moziban mutatták be.