Be akarták tiltani a McDonald’s reklámját

2018.08.09. 07:33

Az ASA, vagyis a Hirdetések Szabványügyi Hatósága engedélyezte a gyorsétteremlánc reklámját, ugyanakkor tiltólistára tette a KFC és a Kellog's reklámokat.

A McDonald's hosszú ideje dolgozik azon, hogy ételei, különösen a gyerekeknek szánt ételek egészségesebbek legyenek: csökkentette a gyerekeknek szánt élelmiszerekben lévő cukor, zsír és só mennyiségét egyaránt. Ugyanakkor sokan még mindig úgy vélik, hogy a vállalat csupán egészségtelen ételeket árul.

IllusztrációForrás: Flickr / Paul Adonis Hunter

A Hirdetések Szabványügyi Hatósága elutasította azt a panaszt, hogy egy Pokémon témájú Happy Meal hirdetés, ami Chicken McNuggets termékeket tartalmaz, ne lehessen reklámozni gyerekműsorok között - írja a Guardian.

Az Egyesült Királyság szabályai szerint ugyanis nem lehet olyan, gyerekeknek szánt hirdetést leadni, ami magas zsír-, cukor-, és sótartalommal rendelkezik.

Megállapítottuk, hogy a Happy Meal termékei nem tartoznak a HFSS élelmiszerek alá, vagyis nem egészségtelen ételek" – nyilatkozta a hatóság.

Ugyan az ügyfelek rendelhetik sajtburgerrel és cukros üdítővel a menüt, a McDonald's nem ezekkel reklámozza a terméket, így betartják az ország szabályozását.

IllusztrációForrás: McDonald's YouTube

A McDonald's szóvivője elmondta, hogy a cég elfogadja az ország szigorú törvényeit a gyerekeknek szóló reklámozás terén, és marketing stratégiájukkal igyekeznek segíteni a családokat abban, hogy az általuk kínált egészséges lehetőséget válasszák.

Ez év második felében a kormány egy konzultációs programot indít annak érdekében, hogy csökkentsék a gyermekkori elhízás egyre növekvő terjedését.

A konzultáció során olyan intézkedéseket is megvizsgálnak, mint az egyet fizet kettőt kap akciók, vagy a cukorkák és csokoládék elhelyezkedése az üzletek polcain.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK