Az Adidas számára kiemelkedő sikert jelentett a labdarúgó világbajnokság annak ellenére is, hogy a német sportszergyár igazi „nagyágyúi” – köztük a német, a spanyol és az argentin válogatott – már korán kiestek a küzdelemből.
Ebből a szempontból a fő konkurens Nike dominált a vb-n, hiszen a mezeiben játszó csapatok közül a franciák világbajnokok, a horvátok pedig ezüstérmesek lettek.
Ám a Bloomberg írása kiemeli, hogy
a német márka így is rekordmennyiségű focimezt adott el.
Négy évvel ezelőtt a brazíliai tornához kapcsolódóan 8 millió mez talált gazdára, most még ezt is sikerült túlteljesíteniük.
Mivel a futballmezek nagy részét a vébé előtt, illetve alatt vásárolják, ezért üzleti szempontból nincs igazán jelentősége annak, hogy kik játsszák, mondjuk, a döntőt
– emelte ki Kasper Rorsted, a cég vezérigazgatója a Bloombergnek.
A jó eredmények tükröződtek a második negyedéves gyorsjelentésben is, amelynek megjelenését követően a társaság részvényei 10 százalékkal drágultak egy nap alatt, amire március óta nem volt példa.
Az Adidas árfolyamváltozásokkal korrigált bevételei 10 százalékkal, 5,26 milliárd euróra emelkedtek a második negyedévben.
Kétszámjegyű növekedést ért el a társaság Észak-Amerikában, az ázsiai és csendes-óceáni térségben, Latin-Amerikában és Oroszországban. Emellett megerősítették, hogy a korábbi prognózisnak megfelelően, az idei év egészét tekintve tizedével nőhet a forgalmuk.