Ilyen lesz a világ legnagyobb bevásárló plázája Dubajban

2018.08.15. 07:11

Új korszakot nyit majd a kiskereskedelemben Dubaj új nevezetessége, a Dubai Square bevásárlóközpont, amelyet a város legújabb turistacsalogató látványosságának szánnak. A 2 milliárd dollárból megvalósuló, a legmodernebb technikával felszerelt szórakoztató-, bevásárló- és élménycentrum a Dubai Creek Harbour szívében épülhet fel.

A jövő vevői már nem csupán a hagyományos módon fognak itt vásárolni, hanem az összes létező offline és online csatornát felhasználva navigálnak, döntenek, fizetnek majd – írja a Haszon Hírek. Egy igazi, ultramodern, techvezérelt bevásárlóközpont épül.

Az új létesítmény egyesíteni fogja magában a kiskereskedelem valamennyi megjelenési formáját.

Lehetőség lesz itt minden típusú vásárlásra, a plaza az úgynevezett omni-channel retailing jegyében születik meg, azaz az összes létező offline és online csatornát használják majd a létesítményben. A gigaplázát már egy új korszakra tervezik, amikor lebomlanak a határok az online és a hagyományos kiskereskedelem között.

A fejlesztő Dubai Holding közleményéből kiderül, hogy valójában egy hatalmas metropolisz létesül, amelynek bruttó alapterülete 750 ezer négyzetméter lesz. Ez több mint kétszer annyi kiskereskedelmi területet jelent, mint amennyit a Budapesten található Allee, Aréna Plaza, Árkád, Mammut, MOM Park és Westend együttesen kínál, amelyek teljes alapterülete „mindössze" 320 ezer négyzetméter.

 A képre kattintva galéria nyílik meg:

Dubai SquareForrás: dubaiholding.com

Az új plázát nem csupán a hazai vásárlókra alapozzák, hanem várhatóan rengeteg külföldi is ellátogat majd ide, Dubaj ugyanis a turisták körében a negyedik legnépszerűbb város a világon. Miután a giga-bevásárlóközpontot mindössze tíz perc alatt meg lehet majd közelíteni a nemzetközi repülőtértől, így átutazók milliói kereshetik fel, mielőtt továbbrepülnének úti céljuk felé.

A város több mint 3 millió lakosa és az évi 13 millió átutazó turista mind potenciális látogatót jelenthet a Dubai Square számára, ám a beruházók potenciális vásárlóként tekintenek arra a több mint 2,5 milliárd emberre is, akik repülővel mindössze 4 óra – vagy rövidebb idő - alatt eljuthatnak az Arab-öböl-menti városba, ha kedvük támad egy jó kis shoppingolásra.

A gigaplaza emellett fontos szerepet játszhat az autós bevásárlásokban, ami a prognózisok szerint éves szinten 43,8 milliárd dolláros vásárlóerőt jelenthet. És még nem említettük azt a 20 millió turistát, aki 2020-ban várhatóan ellátogat Dubajba.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK