Amerika után Kína költ a legtöbbet televíziós műsorokra

2018.08.21. 20:02

Kína tavaly elérte a 10,9 milliárd dolláros éves költséget, ezzel megelőzve a britek 10 milliárdos kiadását – állítja az IHS Markit elemzése. Ugyanakkor mindkét ország jócskán lemarad az Egyesült Államoktól, ahol 58,3 milliárd dollárt költenek évente televíziós műsorokra.

Az adatok magában foglalják a hagyományos műsorszórást, valamint az olyan streamszolgáltatókat, mint a Baidu, az Alibaba, vagy a Tencent.

IllusztrációForrás: PhotoAlto/Eric Audras / Altopress/Eric Audras

Az IHS Markit adatai szerint az online platformok 4,5 milliárd dollárt költöttek 2017-ben saját tartalmakra, ez idén várhatóan meghaladja a hagyományos tévécsatornák 6,4 milliárdos tervezett költségét.

A Baidu a többségi tulajdonosa a kínai iQiyi stream platformnak, amelynek 60 millió előfizetője van, továbbá az amerikai Netflix is elérhetővé tette néhány műsorát a kínai felületen.

A streamszolgáltatásokat az amerikai 18 és 29 évesek több mint a fele, 61 százaléka használja – a Pew Research adatai szerint.

IllusztrációForrás: Getty Images/2017 Chesnot/Chesnot

Ugyan a Netflix, az Amazon vagy a Hulu eredeti tartalmai fontosak a kínai streamszolgáltatók számára, viszont az egyedi és saját gyártású műsoraik a szolgáltatás felét teszik ki, a máshol nem elérhető tartalmak pedig arra ösztönzik az embereket, hogy előfizetők legyenek – állítja az IHS Markit vezető elemzője, Teoh Kia Ling.

A műsorszolgáltatók és az online szolgáltatók egyre inkább saját tartalmat gyártanak, nem csak a felhasználószám növelése érdekében, hanem hogy saját értékesítést, mobil játékot, vagy egyéb új bevételi forrást érjenek el vele" – nyilatkozta Teoh e-mailen a CNBC-nek.

Ráadásul a televízió programkínálatának már öt százalékát teszik ki a sportesemények, ami várhatóan tovább bővül.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK