Ezek a világ legnagyobb webáruházai

2018.08.22. 11:36

A Loqate adatszerzéssel, -elemzéssel és -kezeléssel foglalkozó nemzetközi vállalat, a Planet Retail RNG-vel és a World Retail Congress-szel együttműködésben elkészítette az ún. Internationalisation Retail Indexet, amelyben azt a 30 kiskereskedelmi vállalatot mutatja be, amelyek a lokális értékesítésből sikeresen léptek nemzetközi online piacokra.

A digitalizáció és az online vásárlás térnyerésével a kiskereskedelem számára egyre fontosabbá válik az országhatárokon belüli szolgáltatások nemzetközi piacokra való kiterjesztése, amit a Loqate által összeállított lista szereplői, a legújabb digitalizációs trendekkel, saját tevékenységükben sikeresen hajtottak végre.

A Trade Magazin által ismertetett Top 30-as rangsorban az olyan megkerülhetetlen szereplő, mint az Amazon mellett megjelentek új kihívók is. A Boohoo, a Topshop és a Zalando kimagasló teljesítményükkel olyan versenytársak mellé kezdenek felzárkózni, mint az amerikai Walmart és Walgreens Boots Alliance vagy Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a Tesco.
A lista elkészítésekor egyrészt a nemzetköziség szempontját vizsgálták: hogyan és milyen szolgáltatásokat kínál az adott cég külföldi vásárlói számára. Elérhető-e kínálatuk többféle nyelven, és a pénznemek közül kiválasztható-e a saját valuta? Emellett nézték a fogyasztókkal való kommunikációt, az egyedi igények kezelését, a különböző felületekre (mobilapplikáció, mobilnézet) való optimalizálást, valamint azt is, milyen módon támogatják a vásárlási folyamatokat, így például rendelkeznek-e automatikus címkitöltéssel.

Forrás: AFP

E kritériumok alapján Európa legeredményesebb online kiskereskedői között megtaláljuk a brit divatáru-kereskedőt, az asost, az állateledellel és –felszereléssel foglalkozó német Zooplus webáruházat, a szépségiparban működő francia Sephorát, valamint az előfizetéses rendszerben főzési alapanyagokat szállító, német HelloFresht.
A PresseBox német lap szerint az online nemzetközi piacok továbbra is nagy növekedési potenciált jelentenek a kiskereskedelem számára. A lap idézi az Ecommerce Foundation 2017-es európai e-kereskedelmi jelentésének adatait, amelyek azt mutatják, hogy 2016-ban az európai cégek mindössze 18 százaléka értékesített online felületen is, miközben több mint 70 százalék rendelkezett weboldallal. A jelentés további eredményei szerint 2016-ban az európaiak 33 százaléka vásárolt külföldről, és ezen vásárlások több mint 25 százaléka volt több határon átnyúló.

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK