Ez az ország betiltja a kávét az iskolákban

A télre úgy kell tekinteni, mint egy újabb lehetőségre – nem, mint egy depis teherre tél tea kávé dr. life
Csak ha igazi!
Vágólapra másolva!
Dél-Koreában szeptember közepétől betiltják a kávé árusítását az iskolákban, hogy a tanárok és diákok egészségesebb frissítőket fogyasszanak. Nemcsak az iskolai büféket érinti a változás, hanem az italautomaták kínálatából is eltűnik a népszerű koffeines ital.
Vágólapra másolva!

A Korea Times szerint a kávé betiltásával azt akarja elérni a kormány, hogy a tinédzserek és a gyermekek egészségesebben táplálkozzanak. A kávé eltávolítása az iskolákból egy kiterjedt kampány része,

amely a koffeinben gazdag italok fogyasztását kívánja mérsékelni a fiatalok körében.

A szigorú változtatásokra a döntéshozók szerint azért van szükség, mert a diákok többsége szapora szívverésre panaszkodik a kávé fogyasztása után. Emellett alvási zavarok és nyugtalanság is jellemző azokra, akik kávét isznak. Mindezeket a tüneteket tovább erősíti a távol-keleti ország oktatási rendszere, amely már önmagában is komoly kihívás és stressz elé állítja a diákokat.

Illusztráció Forrás: Thinkstock

A tinik többsége azért fogyaszt energiaitalokat és kávét, hogy éber tudjon maradni, és jobban teljesítsen az órákon, vizsgákon vagy a tanulásban. A dél-koreaiak átlagosan 181 csésze kávét fogyasztanak évente, ez pedig messze a legtöbb Ázsiában. Ráadásul ez még a britek évi 151 csészéjénél is több. Dél-Korea viszont még így is jócskán elmarad az amerikai átlagtól, amely évi 266 csésze kávé.

A zacskós instant kávék az 1950-es években váltak népszerűvé az országban, az utóbbi években pedig gyakorlatilag minden sarkon nyílt egy kávézó a nagyobb dél-koreai városokban.

Szöulban, a fővárosban, összesen 18 ezer kávézó volt 2016 végén, ez pedig jóval több, mint a közértek száma.

Az iskolai kávétilalom mellett a kormány az energiaitalokra is hasonló szabályt hozott még az év elején. Ugyanakkor a televízióban már nem szabad gyorséttermeket, cukros rágcsálnivalókat és magas koffeintartalmú italokat reklámozni azokban az időpontokban, amikor sok gyermek néz tv-t.