A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) ezen cél elérésének érdekében tavaly nyáron
„Itthonról Otthonra” címmel létrehozott egy életmódtémájú Facebook-oldalt,
ahol egész évben olyan látásmódformáló üzeneteket juttat el szórakoztató formában a fogyasztókhoz, amelyek segítik a hazai termékekbe vetett bizalom erősítését. Ezt kibővítve, 2017 novembere és 2018 áprilisa közt az
„Itthonról Otthonra” nevű iskolai tájékoztató fórumsorozata keretében mind a 19 megyében egy-egy általános, illetve középiskolában összesen 3500 diák hallhatott előadást
a mezőgazdaság sokszínűségéről, a tudatos fogyasztásra fókuszálva, mintegy száz helyi termelő bevonásával.
A kamara a programot idén nyáron az óvodákra is kiterjesztette:
eddig már több száz óvodás tett látogatást különböző helyi termelőknél, köztük gyümölcstermesztőnél, péknél, méhésznél vagy sajtkészítőnél.
Az „Itthonról Otthonra” kezdeményezés sikeresnek bizonyult, elfogadottsága a vártnál is nagyobb: egy év után több mint 26 ezer követővel rendelkezik a Facebook-oldal.
A NAK aktív részese a Médiaunió Alapítvány „A Hazai minden előtt!” szlogennel idén elindult társadalmi célú kampányának is, amely a hazai termékek vásárlására ösztönzi a lakosságot. A kampány üzenete szerint
a hazai termék vásárlásával a hazai mezőgazdaságot és ipart támogatjuk, Magyarországot erősítjük.
A kamara 2017-ben köztéri kommunikációs kampánnyal is támogatta a hazai termékek népszerűsítését. Óriásplakáttal 168, míg city light poszterekkel 110 központi, illetve kiemelt helyen találkozhattak a hazai zöldség- és gyümölcsfogyasztók.
2018 tavaszán – a gyermekek egészségének megőrzése céljából – hároméves edukációs kampányt indított el a NAK az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezettel közösen. A részben uniós finanszírozású program mindkét országban azonos minta szerint zajlik, és azon a felismerésen alapul, hogy
az általános iskolai korosztály, a 6-14 évesek rendkívül kevés zöldséget és gyümölcsöt esznek rendszeresen.
Az Európai Friss Kalandok nevű program jelmondata a „Fedezd fel a zöldségek és gyümölcsök valódi erejét”, amit a Vegapolis elnevezésű univerzumon és fiktív karaktereken keresztül tapasztalhatnak meg a családok legfiatalabb tagjai. A „mesevilág” két központi figurája
Frutti és Veggi – a gyümölcs- és zöldségtestvérpár – játékos kalandjaik, történetük révén igyekeznek népszerűvé tenni a gyermekek számára a zöldség- és gyümölcsfogyasztást.
Így rajtuk keresztül a gyermekek játékos, interaktív módon ismerkedhetnek meg a kampány mondanivalójával, valamint szórakoztató, ugyanakkor informatív módon tapasztalhatják meg azt, hogy milyen élvezetes is a zöldség- és gyümölcsfogyasztás.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara célzottan konkrét termékeket és termékcsoportok fogyasztásának ösztönzését is aktívan segítette az elmúlt évben:
több kampánnyal is támogatta a gomba, az alma, a dinnye, valamint a marhahús és a méz népszerűségének növelését.
A kampányok a tapasztalatok szerint sikeresek a fogyasztók és a termelők körében is, így a NAK a jövőben is több népszerűsítő akciót indít – írja a szervezet közleményében.