Keményen szorongatja egymást Indiában a Google és a Facebook

2018.09.04. 19:45

Annak ellenére, hogy a Google régebb óta van jelen az ázsiai országban, és még a botrányok is elkerülték, a rivális Facebook a legnépszerűbb hirdetési felület Indiában.

A Facebook idén eléri a 980 millió dolláros éves bevételt, míg a Google összesen egymilliárd dollár nyereséggel számol Indiában.

IllusztrációForrás: AFP/NurPhoto/Jaap Arriens

A Google újratervezi stratégiáját az országban. Ugyanakkor az amerikai keresőóriásra hasonló kihívás vár a fejlődő országok hirdetési piacain, mivel a legtöbben a Facebookot, valamint a hozzá tartozó alkalmazásokat, az Instagramot és a WhatsAppot használják.

A Facebook platformja sokkal felhasználóbarátabb, annak ellenére, hogy nincs külön hirdetési lehetőség az indiai reklámozóknak – nyilatkozta Vikas Chawla reklámügynökség-vezető a CNBC-nek.

IllusztrációForrás: AFP/Imaginechina/Da qing

A Google hirdetéseivel ellentétben a Facebook-reklámok vizuálisabbak, könnyen áthidalható vele a nyelvi korlát, valamint a fiatalabb fogyasztók is inkább az Instagramot használják – fejtette ki Narayan Murthy Ivaturi, a szingapúri székhelyű digitális marketing cég, a FreakOut alelnöke.

Indiában van a leggyorsabban növekvő digitális hirdetési piac. A Google és a Facebook együtt az ázsiai ország digitális hirdetési piacának 68 százalékát fedik le. A GroupM médiaügynökség szerint a digitális hirdetési kiadások idén 30 százalékkal fognak növekedni. A Google indiai központjában jelenleg 4 ezer ember dolgozik – nyolcszor több, mint a rivális vállalatnál.

A Google múlt héten tartotta meg a „Google for India” rendezvényét az ország fővárosában, Újdelhiben, ahol a kampány vezetője arról beszélt, hogy India az egyik legfontosabb piac a cég számára.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK