Figyelmeztetést adott ki a Telenor

2018.09.06. 10:43

A Telenor felhívja ügyfelei figyelmét, hogy a cég nevével visszaélve adathalász-kísérletek folynak. Az adathalászok új módszere az e-mailek, számlalevelek küldése, amelyekben számlatartozás befizetésére vagy lejárt számlák rendezésére szólítják fel az ügyfeleket.

Ezek a levelek, sms-ek a megtévesztésig hasonlítanak a Telenor üzeneteire, de vírusos oldalra mutató linket tartalmaznak, pénzt próbálnak kicsalni vagy a személyes adatok, bejelentkezési jelszavak megszerzésére irányulnak.

A Telenor minden észlelt adathalász-támadás esetén megteszi a szükséges biztonsági intézkedéseket, és letiltja az IP-címeket. Azonban a támadásokat gyakran más IP-címekről megismétlik, ezért elengedhetetlen a fokozott figyelem.

Mit tehetünk?

A Telenor arra kéri az ügyfeleket, hogy minden esetben alaposan vizsgálják meg az üzenet tartalmát, valamint, hogy milyen címről érkezett és milyen weboldalra mutatnak a linkek.
A megtévesztő e-mailek hivatalos, eredeti leveleknek tűnnek, az adott vállalat logóját, színvilágát, telephelyének címét tartalmazzák.

Alaposan meg kell vizsgálni:

  • A levél, üzenet feladóját, tárgyát, címzettjét.
  • A Telenortól kizárólag az eszamla@telenor.hu e-mail címről érkezhet számlaértesítés, tartozásról szóló e-mail. Fontos: a csalók is képesek látszólag az eszamla@telenor.hu címet használni feladóként, ezért ne csak a feladót, a címzettet is ellenőrizzük. Ha nem a helyes e-mail címünket látjuk ott, akkor trükkös e-maillel van dolgunk!
  • A linkeket.
  • Számlaértesítő e-mailek esetén a weboldalra mutató link mindig tartalmazza a https://online.telenor.hu/ címet.
  • Az előfizetői adatokat - minden adat megfelel-e a valóságnak.
  • A számla végösszege megfelel-e az általában számlázott összegnek, nem tér-e el tőle jelentősen.
  • A levél tartalmát. Olvassák el mindig alaposan a levél szövegét, a megfogalmazás helyességét. Számlaértesítő levélben a Telenor soha nem tegeződik és a leveleikből nem hiányoznak az ékezetek, különösen árulkodóak a magyar karakterek, pl. ő, ű betűk.

Ha olyan e-mailt kapott, amely gyanúsnak tűnik, soha ne kattintson a hivatkozásokra, amelyek az e-mail szerint a vállalat webhelyét nyitják meg. Soha ne nyissa meg a gyanúsnak tűnő e-mailekhez csatolt fájlokat. Soha ne válaszoljon a személyes vagy fiókadatokat kérő e-mailekre.
Ha az ügyfél véletlenül befizetést indított, azt javasolják a számára, hogy haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a számlavezető bankjával!
Időnként változtassa meg a jelszavait!

A Telenor Magyarország Zrt. egyik budapesti üzleteForrás: MTI/Faludi Imre

Biztonságos, kényelmes számlafizetési módnak a Telenor online ügyfélszolgálati felületeit ajánlja:
Fizessen a MyTelenor online ügyfélszolgálati felületen vagy mobiltelefonján, a MyTelenor appban.

További kérdés esetén vegye fel a kapcsolatot a Telenorral a 1220-as vagy a +36 (20) 2000-000-ás számon. A csalók további módszereiről és a velük szembeni védekezésről a Telenor honlapján további hasznos információk találhatók.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK