Újabb korszerű digitális támogatás az iskolai pénzügyi neveléshez

2018.09.06. 15:45

A Pénziránytű Alapítvány oktatási tartalomfejlesztési és digitális stratégiájával összhangban újabb modern eszközzel támogatja az iskolai keretek között zajló pénzügyi ismeretterjesztést. A most induló tanévben a pénzügyi-gazdasági ismeretek már e-learning tananyag formájában is elsajátíthatók - írja közleményében a szervezet.

A Pénziránytű Alapítvány innovatív tankönyvfejlesztési tevékenységének köszönhetően szeptembertől már több mint 200 ezer diák tanulhat az Alapítvány pénzügyi-gazdasági tankönyveiből.

Az „Iránytű a pénzügyekhez" című középiskolai tankönyv volt az első a pénzügyi-gazdasági tankönyvek sorában, mely hiánypótló eszközként szolgál a szakgimnáziumok 10. évfolyamán kötelező Pénzügyi és vállalkozási ismeretek című tantárgy tanítása során.

A digitalizáció kihívásainak is megfelelve most egy további lehetőséggel támogatja az Alapítvány a tantárgy tanítását, a kerettantervvel teljesen összehangolva.

Digitális pénzügyi tananyagot tett elérhetővé a Pénziránytű Alapítvány (illusztráció)Forrás: Science Photo Library/DISABILITYIMAGES\SCIENCE PHOTO LIBRARY/Disabilityimages\Science Photo L

Ingyenes e-learning tananyag vált elérhetővé

A 2018/2019-es tanévtől kezdve a hagyományos tankönyv mellett ingyenesen elérhető e-learning tananyag is rendelkezésre áll.

A 21. század lehetőségeit kihasználva és a korosztály igényeit figyelembe véve, a tantárgy tantervéhez igazodó fejezetek egy online keretrendszerbe kerültek adaptálásra.

Az elkészült e-learning platform hozzájárul az élményalapú tanuláshoz, hiszen a már eddig is gyakorlatorientált tananyagot még inkább élvezhetővé, változatossá, és a diákok számára is vonzóvá teszi.

A felhasználók számos interaktív lehetőséggel találkozhatnak: ilyenek a feladatok mellett önellenőrző tesztek, de az oktatóprogramban látványos problémafelvetések, illetve az egyes tananyagrészeket értelmező animációk is szerepelnek.

IllusztrációForrás: AFP/Fred Dufour

Az e-learninges megoldás a tanórai munkát és az önálló ismeretszerzést egyaránt támogatja.

A pedagógusok számára pedig lehetővé teszi a tanulócsoportok munkájának, haladásának, feltérképezését, tudásának ellenőrzését, mérését.