A játékgyártó óriásnak az is szerepel távlati céljai között, hogy a márkái alapján készült filmes produkciók akár a Disney-hez tartozó brandek mozgóképes sikereit is utolérjék.
A Wall Street Journal beszámolójából kiderül, hogy a Mattel két húzónevével, a Barbie-val és a Hot Wheels-szel, illetve az ezekre alapozott filmekkel érne el a mozgóképiparban a jelenleginél nagyobb sikereket.
Az e márkákhoz köthető filmes produkciók eddig ugyanis a vonatkozó jogok és licenszek értékesítéséhez kapcsolódóan születtek, vagy eredetileg nem ezzel foglalkozó alkotók, „házon belül”, keszekusza struktúrában készítették azokat.
A Mattel nem is elégedett maradéktalanul ezek eredményével, ezért saját filmes divízióval kívánja ezeket az alkotásokat a jövőben megvalósítani.
A divízió élére azt a Robbie Brenner producert szerződtették, akinek nevéhez többek között a Mielőtt meghaltam Oscar-jelölt alkotás köthető.
A kritikusok és a nézők véleménye rendre megoszlik a játékmárkákra épített animációs vagy élőszereplős produkciókról. A Mattel mostani döntése azonban egyértelműen üzleti szempontokon alapul.
Míg ugyanis a Hasbro és a Mattel éves bevételei nagyjából megegyeznek, addig előbbi piaci értékét a Barbie-s cég értékének kétszeresére taksálják az elemzők.
Bár az esztétikai ítéletek erősen megoszlanak ezekről, a Hasbro – nagy stúdiókkal közösen – egy évtized alatt sikeres filmes franchise-t épített a Transformers-univerzumra, a másik vetélytárs Lego pedig az egész estés Lego-filmekkel robbantott nagyot.
A Mattel ezekhez szeretne felzárkózni, aminek érdekében még az élőszereplős Barbie-film évek óta tologatott terveit is elővennék. De példaként tekint a Disney-re is, amely az utóbbi években kétségkívül nagy üzleti sikert aratott a Star Wars-brand felmelegítésével.
A Mattelnek ilyen eredményt egyetlenegy filmes produkciójával sem sikerült eddig elérnie.
Az elemzők egyébként ebben látják a Mattel hátrányát konkurenseivel szemben: a játékgyártónál a korábbi vezetői szemlélet szerint elsősorban a direkt termékértékesítés jelentette a bevételek alapját, és kevésbé az egyébként értékes brandek hatékony menedzselése. Ez utóbbiban a Hasbro és a Lego – így az elemzők – sokkal hatékonyabb, tudatosabb, ügyesebb.
A cégnél zajló átszervezések és a média világából érkező új vezetők szerződtetése annak a jele, hogy a Mattel változtatni akar.
Korábban például a játékfejlesztők idejük egy részét videós tartalmak készítésével töltötték, noha szakmai professziójuk eredetileg nem erre szolgál. Most viszont különálló részlegekké szervezik a médiatartalmakat szállító csapatokat.
Ugyanakkor az még egyáltalán nem eldöntött, hogy a Mattel ténylegesen is házon belül oldaná meg a filmgyártást. A hollywoodi siker megcélzása ugyan biztos, de elképzelhető, hogy a mozgóképes tartalmakat inkább más stúdiókkal együttműködve, azok infrastruktúrájára támaszkodva hoznák létre és forgalmaznák.