Nincs az a pénz, amit Kínában el ne tudnának költeni az interneten

2016 Singles Day
Chinese workers sort piles of parcels, most of which are from online shopping on Alibaba's Tmall International site, at a distribution center in Hangzhou city, east China's Zhejiang province, 11 November 2016. Global shoppers have welcomed Alibaba's Singles Day online shopping festival with higher enthusiasm this year, only taking a little more than 15 hours since the event started on Friday (11 November 2016) to beat the total gross merchandise volume of 91.2 billion yuan generated last year. Within 15 hours, more than 467 million packages had been generated by shoppers, exceeding the total last year. Courier companies have been working around the clock to make sure shoppers get their products at the earliest time. Within 28 minutes after the shopping festival kicked off, the first customer from Hangzhou, Zhejiang province, got the cross-border packages bought on Tmall International. Launched by Chinese e-commerce giant Alibaba in 2009, the global event, which is the largest around the world, has become a shopping spree not only for Chinese consumers, but also for people from all over the world. A total of 210 countries and regions have participated in the event this year.
Vágólapra másolva!
A friss jelentések szerint - mutatja be az Asia Times - 2017-ben újra rekordévet zárt az e-kereskedelem Kínában. A várakozások szerint, a forgalom idén ennél is nagyobb lesz.
Vágólapra másolva!

Közel 12 százalékos növekedéssel, 2017-ben 4,26 ezer milliárd dollárra rúgott a kínai e-kereskedelem értéke.

Ez több mint 29 ezer milliárd jüan, melyből a nemzetközi, országhatárokon kívüli partnerrel folytatott kereskedelem elérte a 8,2 ezer milliárd jüant.

Az elemzők megjegyzik, az internetes kereskedésnek ez a szegmense nő a leggyorsabban kínában, 2016-hoz képest tavaly 22,3 százalék volt bővülésének mértéke.

Szortírozó férfi egy áruszállító konténernél: a csomagok nagy része az Alibaba portáltól érkezett Forrás: AFP/Imaginechina/Li jiangang

A határokon átnyílió forgalmazás elsődleges célállomásai a speciális jogállású Hong Kong volt, majd az Egyesült Államok, Oroszország, Dél-Korea és az Egyesült Királyság.

A kínaiak pedig elsősorban Japánból, az USA-ból, Dél-Koreából, Ausztráliából és Németországból vásároltak az interneten.

Az amerikai-kínai kereskedelemi háború a tavalyi forgalmat még nem befolyásolta érdemben, ugyanakkor idén egyes, Kínában népszerű amerikai termékek - például a mogyoró - már áldozatul eshetnek annak.

Az elemzők összességében azonban még nagyobb forgalmat várnak a határokon átnyúló kereskedelemben. 2018-ban a kínai tranzakciók értéke elérheti a 9 ezer milliárd jüant, ami több mint 40 százaléka a globális volumennek.