Nincs az a pénz, amit Kínában el ne tudnának költeni az interneten

2018.09.10. 15:17

A friss jelentések szerint - mutatja be az Asia Times - 2017-ben újra rekordévet zárt az e-kereskedelem Kínában. A várakozások szerint, a forgalom idén ennél is nagyobb lesz.

Közel 12 százalékos növekedéssel, 2017-ben 4,26 ezer milliárd dollárra rúgott a kínai e-kereskedelem értéke.

Ez több mint 29 ezer milliárd jüan, melyből a nemzetközi, országhatárokon kívüli partnerrel folytatott kereskedelem elérte a 8,2 ezer milliárd jüant.

Az elemzők megjegyzik, az internetes kereskedésnek ez a szegmense nő a leggyorsabban kínában, 2016-hoz képest tavaly 22,3 százalék volt bővülésének mértéke.

Szortírozó férfi egy áruszállító konténernél: a csomagok nagy része az Alibaba portáltól érkezettForrás: AFP/Imaginechina/Li jiangang

A határokon átnyílió forgalmazás elsődleges célállomásai a speciális jogállású Hong Kong volt, majd az Egyesült Államok, Oroszország, Dél-Korea és az Egyesült Királyság.

A kínaiak pedig elsősorban Japánból, az USA-ból, Dél-Koreából, Ausztráliából és Németországból vásároltak az interneten.

Az amerikai-kínai kereskedelemi háború a tavalyi forgalmat még nem befolyásolta érdemben, ugyanakkor idén egyes, Kínában népszerű amerikai termékek - például a mogyoró - már áldozatul eshetnek annak.

Az elemzők összességében azonban még nagyobb forgalmat várnak a határokon átnyúló kereskedelemben. 2018-ban a kínai tranzakciók értéke elérheti a 9 ezer milliárd jüant, ami több mint 40 százaléka a globális volumennek.