Így futtatja fel az Aldi a magyar borokat

2018.09.13. 11:35

Az Aldi Magyarország borkínálatának összeállításánál egyre nagyobb figyelmet kapnak a magyar pincészetekből. Mind az akciós, időszakosan kapható tételek, mind az állandó kínálat részét képező, kizárólagosan az Aldinál kapható borok terén az áruházlánc célja az, hogy a vásárlók minél több magyar borászatot ismerjenek meg, és biztosak lehessenek abban, hogy bármely palackot is választják, kiváló borélményben lesz részük.

2018 tavaszától megújuló borbeszerzési stratégia jellemzi a vállalatot, amelynek fókuszában egyrészt

a legismertebb és a vásárlók által legkeresettebb magyar borászatok termékei állnak. Az üzletek polcain egyre több az exkluzív, neves termelők által, kizárólag az áruházlánc számára palackozott bor.

IllusztrációForrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

A vállalat célja, hogy az új borstratégia révén a vásárlók a cég borkínálatát is a minőséggel azonosítsák: bármelyik palackra is esik a választásuk, minőséget kapnak, és a pénztárcájukat sem terheli meg majd a választásuk, hiszen az áruházlánc borkínálatában a legolcsóbb palack 379 forintba, míg a legdrágább 1 499 forintba kerül az állandó termékek közül.

Az áruházlánc új borstratégiájának köszönhetően országszerte megugrott a minőségi borok forgalma az diszkontlánc üzleteiben, és az őszi borkampány, illetve az év végére összeállított stratégia további ígéretes növekedést jósol a szegmensben.

 

IllusztrációForrás: ALDI

A diszkontáruházlánc állandó borkínálatának 39 százaléka fehér, 15 százaléka rozé, valamint 47 százaléka vörösbor.

Új tételek az őszi kínálatban

Az őszi szezonban a cég tovább szélesíti majd a borkínálatot, különböző borvidékekről az ismert  borászatoktól újabb kiváló tételek várhatóak.

Az áruházlánc továbbra is törekszik arra, hogy lehetőleg közvetlenül a pincészettől vásároljon, így biztosítva és megalapozva a magyar termelőkkel történő hosszú távú együttműködést.

IllusztrációForrás: ALDI

Nyugat-Európában már egyértelműen tapasztalható trend, hogy egy pincészet kimondottan egy áruházlánc számára palackoz bizonyos tételeket, biztosítva a megadott fajtaösszetételre a kizárólagosságot. Magyarországon mind a borászatok, mind pedig az áruházláncok kezdik felismerni az ilyen együttműködésekben rejlő kölcsönös előnyöket és presztízst.

Többlépcsős kiválasztás, hosszú távú partnerség

A borkiválasztás egy háromlépcsős, vakkóstolós folyamat, amely során a szakmai szempontokat és a vásárlóközönség elvárásait egyaránt figyelembe veszik. Mindemellett az áruházlánc beszállító partnereivel a hosszú távú együttműködésekre törekszik, marketingtevékenységével erősíteni kívánja partnerborászatai hírnevét.

A borstratégia fontos eleme továbbá, hogy folyamatosan követik az eladásokat és a vásárlói visszajelzéseket, és ezek figyelembevételével alakítják a további kínálatot.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK