Idén először indul nemzeti e-sport-bajnokság Magyarországon

V4 Esport bajnokság
Vágólapra másolva!
Idén először rendezik meg a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság versenysorozatot, ahol számos tehetséges e-sportoló küzd a 15 millió forintnyi díjakért. Ráadásul az e-sport-bajnokságok számtalan eleme ugyanúgy működik, mint a hagyományos sportoknál: csapatszellem, gyakorlás és elkötelezettség húzódik a háttérben.
Vágólapra másolva!

A korábbi versenyekhez képest újdonság, hogy itt már a

selejtezőn legjobban teljesítő csapatokat is díjazzák a szervezők,

majd azt követően, a szezon végén, játékonként eltérő összeggel és módon is jutalmazzák a legjobb játékosokat és csapatokat.

A Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság sajtótájékoztatója Forrás: Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság

Hasonlóan a hagyományos sportágakhoz, itt is komoly szerződések vannak a játékközvetítések mögött.

– mondták a szervezők az Origo.hu-nak.

A Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság díjazása Forrás: Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság

A huszonegyedik század egyik leggyorsabban fejlődő iparága az e-sport, ahol a márkák közvetlenül, élményeken keresztül tudnak kapcsolódni ahhoz a fiatal célcsoporthoz, amelyiket ma már lehetetlen elérni a hagyományos csatornákon keresztül.

– tették hozzá a szervezők.

V4 e-sport-bajnokság Budapesten Forrás: Csudai Sándor - Origó

Abban is igen hasonló az e-sport a hagyományos sportokhoz, hogy a liga ideje alatt lehetőség adódik a szabályok és az időkeretek betartása mellett az átigazolásokra is.

Ráadásul a különböző e-sport-rendezvények nézettség szempontjából vetekszenek a hagyományos sportok nézettségével, de már arra is volt példa, hogy meghaladták azt.

A legnagyobb versenyek ma már több tízezres stadionokat töltenek meg, a gyártók pedig sportszínvonalú, ha nem még magasabb produkciót állítanak elő,

bevonva a nézőket is, ami alapjában különbözteti meg a hagyományos sportokat az e-sportoktól.

– magyarázták a bajnokság szervezői.

A Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság állomásai Forrás: Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság

Számos e-sportoló már hivatásból játszik, az ő mindennapjaik hasonlóak a többi sportolókéhoz:

edzésprogramokból, megbeszélésekből és rengeteg gyakorlásból állnak,

ezt stratégiai és taktikai felkészítés, mentális tréningek egészítik ki.

Az Esport Earnings közösségi platform adatai szerint a legtöbb díjat gyűjtő játékos a német KuroKy, aki pályája kezdete óta több mint 4 millió dollár (1,1 milliárd forint) értékű nyereményt szedett össze a Dota 2 nevű online játékkal.

Az oldal országonként is összesíti a nyereményeket: a magyar e-sportolók az 54. helyen állnak, és összesen 529 ezer dollárt (146 millió forint) kerestek eddig.

Továbbá a bajnokság szervezői kiemelték, hogy bár ezek az edzések kevésbé fizikaiak, az e-sportolók ugyanúgy sportolnak is, hogy megőrizzék egészségüket, és ezt a szemléletet Magyarországra is szeretnék behozni.

A bajnokság döntőjét 2019 tavaszán rendezik meg.