Egyre durvul a küzdelem a hirdetési piacon

2018.09.21. 08:00

Az Amazon friss piackutatási adatok szerint a harmadik helyen áll az online hirdetési piacon, ám közelít a két éllovashoz, a Google-hoz és a Facebookhoz.

Az eMarketer piackutató cég prognózisa szerint az online kiskereskedelmi cég forgalma az idén el fogja érni a 4,61 milliárd dollárt. Igaz, ez az USA digitális hirdetési piacának mindössze 4,15 százalékát jelenti – teszi hozzá a CNBC.
Ugyanakkor az eMarketer korábbi várakozásait jócskán meghaladja az Amazon idei  teljesítménye, hiszen az év elején még mindössze 2,89 milliárd dolláros hirdetési bevételt vártak a társaságtól. 

Forrás: AFP/Loic Venance

Eközben a Google és a Facebook csökkenő hirdetési bevételekkel, illetve piaci részesedéssel kénytelen szembesülni. Ebben az évben a két cég együtt 57,5 százalékot hasít ki a forgalomból, szemben a tavalyi 59,1-gyel.
Az Amazon viszont a mobilhirdetési üzletágban az idén 242 százalékos árbevétel-növekedést ért. Emellett újabb piacok meghódítására készül. Az Independent tudósítása szerint a napokban megjelent Törökországban is, ahol 15 árukategóriában lehet tőlük termékeket rendelni. Egyebek mellett könyveket, elektronikai termékeket, szerszámokat, játékokat forgalmaznak, köztük több mint 1000 török cég áruit.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK