A Care.com platform határokon átívelve gyűjti össze a baby-sittereket, kutya felvigyázókat vagy idősgondozókat. A cég 2007-ben indult az Egyesült Államokban, ma már majdnem 30 millióan használják, több mint húsz országban.
A Starbucks kávéházlánccal kötött megállapodás értelmében
a cég mintegy 180 ezer dolgozója óránként egydolláros áron választhatja az otthoni gyerekfelügyeletet,
valamint öt dollárért (1.400 forint) a csoportos napközis felügyeletet.
Ráadásul minden dolgozó ingyenes prémiumtagságot kap a platformon, ami további kedvezményeket is biztosít.
Mindnyájunknak szüksége van otthoni segítségre, nem számít, hogy gyerekről, idősödő rokonról vagy kisállatról beszélünk"
– nyilatkozta a Starbucks igazgatója.
A Seattle központú Starbucksnak nem ez az első gesztusa dolgozói felé: idén kiterjesztette a betegbiztosítást az amerikai alkalmazottainak családtagjaira, valamint részvényprogramot indított a baristák és a raktári dolgozók számára – összegezte Ron Crawford, a cég alelnöke.
Az otthoni gyermekgondozás országos átlagköltsége évente mintegy 28 ezer dollár (7,8 millió forint)
a Care.com adatai szerint, míg a napközis gyermekfelügyelet majdnem 10 ezer dollárba (2,8 millió forint) kerül évente. Miközben a dolgozó szülök félévente legalább négy munkanapot gyermekápolás miatt hagynak ki.