A finom étel senkit sem érdekel, ha nincs róla látványos kép

2018.10.15. 19:01

A New York-i Black Tap étterem előtt minden nap hosszú sorok kígyóznak. Részben azért, mert ételeik finomak, de egy még fontosabb szempont az, hogy remekül néznek ki a közösségi médiára feltöltött képeken, ezért vendégek sokasága próbálja ki és fotózza le a Black Tap híres shake varázsait. Manapság már nem elég az, ha egy étteremben finom ételeket kínálnak, hiszen a közösségi média és az Instagram korában, a vendégek másoknak is szeretnék megmutatni, hogy mit ettek, ittak.

A Black Tap étterem volt az egyik úttörője a Crazy Shake névre keresztelt italoknak, amelyek annyiban különböznek a klasszikus shakektől, hogy óriási pohárban szolgálják fel őket, majd különböző finomságokkal díszítik,

úgymint fagylalt, egész tábla csokoládé, fánkok és különböző cukorkák vagy sütemények.

Aaron Allen, az éttermi tanácsadással foglalkozó Aaron Allen & Associates vezetője szerint azonban az extrém kinézetű, jól fotózható ételek nem feltétlenül jelentenek egyenes utat a sikerhez, ahhoz ugyanis sok más tényezőt is figyelembe kell venni. Ide tartozik az étel vagy az ital íze, a hely hangulata, valamint maga az élmény is.

A Black Tap a kezdetekben csak néhány Crazy Shaket kínált a vevőknek, ma már viszont nyolc fajtából lehet választani, ráadásul speciális, csak rövid ideig beszerezhető, különleges italok is kaphatók az étteremben. Az ízek és a küllem mellett sokat nyom a latba a étterem belső és külső dizájnja is. Éppen erre épít a Paperwhite Studio, amely éttermeknek készít különleges cukor és sótartókat, szalvétákat és poharakat annak érdekében, hogy egyénibb legyen azok megjelenése.

A Paperwhite termékei ráadásul nagyon instagram barátok, hiszen jól mutatnak egy-egy képen. A vállalat igazgatója szerint jelenleg a legmenőbb termékeik a neon feliratúak, valamint az éttermek falát díszítő poszterek. Lényeg, hogy minél látványosabbak legyenek, amelyek megragadják az emberek figyelmét. Ez mind a Paperwhite marketingjének része, mivel az emberek lefotózzák és megosztják azokat a dolgokat, amelyek tetszenek nekik vagy menőnek találnak a közösségi oldalakon, így gyakorlatilag ingyen reklámot kap a cég.

Azonban ez a trend nemcsak a gasztronómia világában figyelhető meg, hiszen a ruhaboltok is egyre inkább felfedezik a különböző marketing lehetőségeket.

Néhányuk például vicces, márkafeliratos tükrökkel ösztönzi arra a vásárlókat, hogy lefotózzák magukat és megosszák a képet. A vevőnek a legtöbb esetben nem tűnik fel, hogy éppen ingyen reklámot készül megosztani, hiszen ő csak saját magát fotózza le egy trendi tükörben.

A Black Tap tulajdonosa elmondta, hogy a közösségi média segítségével sokkal több embert elérnek, mint korábban. Az éttermet nemcsak amerikaiak, hanem a világ különböző pontjairól érkező turisták is gyakran felkeresik, valósággal kötelező turisztikai látványossággá váltak a Crazy Shakek. Az éttermek között hatalmas verseny zajlik, így aki egyedi tud lenni, vagy új trendet képes behozni, az hamar sikeressé válhat és megelőzheti a versenytársait.