Megszűnik a járat, miután az utasok kiették az óceánjárót az ételből

2018.10.16. 19:15

Nem mindennapi okból kényszerül törölni kínai útvonalát az egyik óceánjárós cég. Az ottani utasok ugyanis olyan falánkak, illetve pazarlók az étellel, hogy a vállalat inkább nem is fuvarozza őket.

A Norwegian Cruise Line nevű, luxus ócenjárókat üzemeltető vállalat bejelentette, jövő év áprilisától megkezdi Kínát érintő útvonalainak leépítését - írja az Asia Times. A cég a Norwegian Joy nevű, hatalmas hajójával szolgálta ki az ottani utasokat, de úgy tűnik, az éhes gyomrokkal nem bírják a versenyt.

Kína nagyon jó piac. De nem olyan jó, mint Alaszka" - fogalmazott Andy Stuart, a társaság elnök-vezérigazgatója. A vezető azt is közölte, a kínai járatokra használt tengeri jármű ikerhajója, a Norwegian Bliss mellett teljesít majd szolgálatot Alaszka vizein, amely "sokkal profitábilisabb", mint Kína.

A cég még 2017 nyarán kezdte meg a szolgáltatást a kínai utasok számára, a hajó az egész térség legnagyobb polgári célú tengeri járművének számít.

A Norwegian Joy Sanghaj kikötőjében, 2017 nyaránForrás: AFP/Imaginechina/Jian Zheng

Elsőre meglepőnek tűnik, hogy egy egyébként sikeresen működő hajózási vállalat inkább a sokkal gyérebben lakott amerikai partoknál lát üzleti lehetőséget, mintsem a világ legnépesebb országában.

Egyes újságírók és tudósítók ugyanakkor megjegyzik, a látszólag furcsa döntés mögött komoly gazdasági racionalitás húzódik.

Állításuk szerint a cég visszavonulása mögött az áll, hogy a kínai utasok - a beszámolók szerint, többségükben középkorú nő - rendre kieszik a hajót élelmiszer-készleteiből.

A vállalat azt közölte, a hosszú tengeri utakra a személyzet rengeteg étellel készült.

Ezen a monstrumon már 60 tonna húsféleségnél, 20 tonna halnál, 11 tonna paradicsomnál, több tonna gyümölcsnél, közel 3 000 liter tejnél és 50 000 tojásnál járnak, hogy a rengeteg utasnak mindig megfelelő minőségű és mennyiségű étel jusson a vízen.

Úgy tűnik azonban, ez sem volt elég.

A hajót egyszerűen rendre kieszik az ételből az utasokForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Ingo Wagner

A hírek szerint ugyanis a kínai turisták, elképesztő jeleneteket okozva az étkezőkben, tányérszámra vették magukhoz az ételt, gondolkodás nélkül mindent, amihez hozzáfértek. 

A cég pedig rendre azt tapasztalta, hogy annak nagyja veszendőbe ment:

egész tányér ételek kerültek a szemétbe, és számos, alig megkezdett maradék, minden egyes étkezés után.

Ezek a jelenetek annak ellenére lejátszódtak, hogy a hajós cég kérte az utasokat, csak annyi ételt vegyenek magukhoz egyszerre, amennyit biztosan elfogyasztanak, és inkább álljanak többször sorba az asztaloknál.

S ha még ez nem lett volna elég, a sáskákhoz hasonlóan viselkedő utasok egy alkalommal állítólag a hajó konyhájára is beszabadultak, és az egyik raktárból felfaltak mindent, amit csak tudtak.

Ezek tükrében pedig - állítják források - nem csoda, ha a norvég cég úgy döntött, inkább feladja ezt a piacot.

Különösen úgy, hogy az utasok között egyre többen lettek azok, akik az öt napos/négy éjszakás kisebb útra fizettek be. Egy ilyen útért 281 dollárt kellett személyenként fizetni, teljes ellátással. A pusztítást látva azonban érthető, ha a cégnél úgy döntöttek, nem éri meg nekik a járat üzemeltetése.

Nem ez az első eset, hogy kínai utazókat falánkságuk kapcsán hoznak hírbe. 2016-ban az internetet bejárta egy olyan videó egy thaiföldi büféétteremből, amelyben kínai turisták egymást taposva, tányérszámra veszik magukhoz az ételt.