Nagyon mellényúlt a Coca-Cola az új reklámjával

Coca-Cola
This picture shows bottles of Coca Cola as employees of US soft drinks giant Coca-Cola's French branch block the factory at Les Pennes-Mirabeau near Marseille on February 20, 2018 as part of a larger strike against a social plan including job cuts. The employees have been striking since February 13.
Vágólapra másolva!
Új-Zélandon az amerikai üdítőitalgyár egy helyi nyelvű üdvözlőszöveggel indította új reklámkampányát, nem sült el túl jól.
Vágólapra másolva!

„Kia ora, mate" vagyis amit a cég „Üdvözletem, haver" kifejezésnek szánt, valójában „Üdvözletem, halál" kifejezést jelenti, ugyanis az angolul haverként fordított részlet megtalálható az új-zélandi őslakosok nyelvében, ahol azonban halált jelent.

Illusztráció Forrás: AFP/CrowdSpark/Denis Thaust

A CNBC elérte a Coca-Colát: a szóvivő elmondta, hogy kampányuk célja a maori és az angol nyelv bevonása volt, nem a tiszteletlenség bárki kultúrája iránt.

A közösségi médiában azonban sokan bírálták a vállalat kampányát, és rámutattak a cukros üdítőket forgalmazó cég termékeinek negatív hatásaira.

Új-Zélandon az egyik legsúlyosabb probléma az elhízottság, különösen az őslakosok körében – állítja a The Guardian.