Nagy-Britanniában a technológiai cégeknek helyi bevételük 2 százalékát kellene befizetniük a központi büdzsébe.
A maga nemében teljesen új adónem szigetországi bevezetése az első lépés lehet azon az úton, amely elvezethet a digitális korszak adószabályainak újraírásához.
A The Wall Street Journal cikke kiemeli, hogy egyre több országban terveznek hasonló adót kivetni ezekre a cégekre, hiszen napjainkban a gazdasági aktivitás egyre nagyobb arányban az online térben zajlik. Spanyolországban hamarosan szintén hasonló intézkedés bejelentését tervezik, de az erről szóló törvénytervezetet még el kell fogadnia a parlamentnek.
A nagy techóriásokat már jó ideje bírálják azért, mert leányvállalataik csupán minimális adót fizetnek az adott országban, ahol működnek.
Az új szabályok a keresőmotorokat, a közösségi médiaplatformokat és az online piactereket egyaránt érinteni fogják.
Az érintett óriásvállalatok, mint az Alphabet (Google), az Amazon és a Facebook számára az új adó önmagában nem jelent jelentős többletterhet, viszont az első konkrét intézkedést jelentik az eddigi adózási feltételek megváltoztatásának irányában.
A Facebook brit leánya tavaly például 1,26 milliárd fontos bevételt ért el, viszont mindössze 17,19 millió fontnyi adót fizetett utána.