Az elektromos autók húzzák le a német presztízsmárkát

2018.11.07. 20:30

A német prémiumautó-gyártó, a BMW friss gyorsjelentése szerint több autót adott el és nagyobb árbevételt ért el a harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban, viszont romlott a társaság eredménye.

A BMW csoport a harmadik negyedévben az előző év hasonló időszakához képest 0,3 százalékkal, 592 ezer darabra növelte az eladásait.
A társaság közleményéből kiderül, hogy a márkák közül a Rolls-Royce teljesített a legjobban, hiszen ezekből az autókból 14,3 százalékkal több fogyott, mint egy évvel korábban. A BMW eladásai 1,5 százalékkal nőttek, viszont a Mini értékesítése 6,3 százalékkal visszaesett.
Az árbevétel 4,7 százalékkal, 24,7 milliárd euróra nőtt a harmadik negyedév során.
Negatívum azonban, hogy az üzemi eredmény 27 százalékkal, 1,75 milliárd euróra csökkent, ami még a várakozásokat is meghaladta.

BMW X7Forrás: BMW

A Reuters  szerint a társaság eredményét a magas kutatás-fejlesztési költségek terhelték meg elsősorban, vagyis elég sokba kerül a cégnek az elektromos autók kifejlesztése.

Az autógyártó a múlt hónapban egyébként már jelezte, hogy az adózás előtti eredménye csökkenni fog az idén a tavalyi évhez képest.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK