Komoly piaca lett az anya-lánya összeillő ruháknak

2018.11.15. 07:31

A luxus gyermekruházati piac 2018-ban várhatóan eléri a 6,6 milliárd dollárt az Euromonitor szerint – ez 3,8 százalékos növekedést jelent egy év alatt –, ráadásul egyre több szülő hajlandó komoly pénzekért olyan ruhát vásárolni gyermekének, ami a gyerekre szabott mása a felnőtt sajátjának.

A Guccitól a Burberryig számos márka alapította meg saját gyermekruházati kínálatát, ami nagyrészt

a kifutókon látott darabok kicsinyített verziójából áll. Ráadásul számos híresség, mint például Kim Kardashian vagy Beyoncé is sajátjához illő darabba öltözteti gyermekét.

Kim Kardashian és kislánya, North West összeillő ruhábanForrás: Getty Images/Kevin Mazur

A Guccinál egy pár gyermeklábbeli, ami természetesen egy felnőtteknek szánt darabnak a mása, akár 500 dollárba (143 ezer forint) is kerülhet.

A gyermekruházat egyre inkább trendorientált. Régebben a szülőket elsősorban a gyakorlatiasság vezérelte – nyilatkozta Nathalie Christen-Genty, a párizsi székhelyű Melijoe alapítója a Business of Fashion oldalnak.

Kim Kardashian és kislánya, North West összeillő ruhábanForrás: Getty Images/FilmMagic/Gilbert Carrasquillo

Amikor a luxusmárkák elindították saját gyermekruházati kínálatukat a kétezres évek elején, még nem gondolták, hogy ez lehet a következő nagy durranás, és a korábban fel nem használt terveket vették hozzá elő, azonban ez mára megváltozott, és

a legújabb trendeknek megfelelően alakítják ki mind a felnőttek, mind a gyerekeik ruháit – foglalta össze Giuliana Parabiago, a Pitti Bimbo nemzetközi gyermekruházati szakkiállítás szaktanácsadója.

„A gyermekruházati szegmens folyamatosan nőtt az elmúlt nyolc évben, különösen Oroszországban, Kínában, valamint a Közel-Keleten költenek erre a szülők” – elemezte Geoffroy de la Bourdonnaye, a Chloé divatcég márkavezetője.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK