Újra nekimentek a Coca-Cola karácsonyi kamionjainak

2018.11.14. 11:13

Elindultak az üdítőipari óriás hagyományos karácsonyi promóciós kamionjai az Egyesült Királyságban. Ennek kapcsán ismét sokan nemtetszésüket fejezték ki, és arra szólították fel a Coca-Colát: ne osztogasson cukrozott üdítőket a statisztikák szerint elhízott és rossz fogazatú brit gyerekeknek.

A cég 1995-ben indította el először országjáró kamionjait, melyek a karácsony közeledtével, számos településen megállva, ingyenes üdítőket kínálnak a helyieknek.

Ahogy az Origo tavaly megírta, az utóbbi években egyre nagyobb a tiltakozás a promóció ellen. Több helyi önkormányzat dönt úgy idén is, hogy egyszerűen nem ad ki területfoglalási engedélyt a hosszabb-rövidebb időre leparkoló járműveknek. A kamionok ellen kampányolók pedig arra kérik a magánterületek tulajdonosait is - például városi plázák üzemeltetőit, amelyek jellemző állomásai a túrának -, hogy szintén mondjanak nemet a Coca-Colának.

Elindult a cég idei karácsonyi promóciós túrája a briteknél, ez sokaknak nem tetszikForrás: Getty Images/2017 James D. Morgan/James D. Morgan

Public Health England nevű brit kormányügynökség, tavaly és idén is közleményben hívta fel a települések figyelmét arra, hogy a karácsony közeledtével megszaporodhatnak az olyan marketingtevékenységek, melyek cukros termékeket kínálnak a fogyasztóknak.

Ez megnöveli az elhízás és a fogproblémák kialakulásának kockázatát.

Úgy tűnik, mindez megteszi hatását. A Coca-Cola ugyan már elindította két kamionját az idei túrára, de annak a tavalyi 38-cal szemben csak 24 állomása lesz. A túra Londonban ér véget. Idén olyan nagyvárosok is kimaradnak a promócióból, mint Liverpool - írja a The Guardian.

Idén 83 szervezet képviselője írta alá azt a levelet, amiben azt kérik a Coca-Colától, karácsonyi kamionjairól ne osztogasson cukortartalmú italokat, különösen ne a gyerekeknek.

A cég 150 milliliteres kiszerelésben kínál ingyenes Coca-Cola, Zero Sugar és Diet Coke termékeket a járműveket felkeresőknek.

A vállalat, ahogy a megelőző években, úgy idén is azzal védekezett, a promóció ellen kampányolók aggályai túlzóak. Közölték, kamionjaik továbbra is rendkívül népszerűek a lakosság körében. Az évek során több száz állomásra jutottak el, és nagyjából 1 millió kilométernek megfelelő távolságot tettek meg.

A cég egyik kamionja tavaly Sydney-benForrás: Getty Images/2017 James D. Morgan/James D. Morgan

Jon Woods, a cég angliai és írországi részlegének vezetője azt is közölte, az ingyenes termékminták készletei a kamionokon idén 90 százalékban cukormentes változatokból állnak.

12 éven aluli gyerekeknek pedig kizárólag csak szülői beleegyezés esetén adnak ki a járművekről bármilyen változatot is - tette hozzá.