Stresszes felnőttekre mozdult rá a Lego

2018.11.16. 07:30

Új koncepcióval rukkolt elő nemrégiben a dán óriás, a Lego. A vállalat célja, hogy meglovagolja a fejlődő és egyre nagyobb gazdasági teljesítményt produkáló úgynevezett kreatívipart - írja a Fast Company. Ehhez pedig elsősorban a stresszes felnőtteket szólítaná meg.

A Lego nem pusztán a játékok világában, hanem általában is az egyik legismertebb brand a globális gazdaságban. A cég pedig már jó ideje nem pusztán a gyerekeket, vagy a velük együtt játszó szülőket tekinti termékei cégcsoportjának.

A dán vállalat, felnőtt vásárlói körében, jelenleg is markánsan elkülönít három csoportot:

1. Azok a felnőttek, akik a legózás élményét szeretnék később is átélni, a rajongó típusú vásárlók. Ők hagyományos jellegű, de nagyobb, többezres elemszámú készleteket vásárolnak alkalmanként maguknak. A Star Wars-ból ismert Millenium Falcon nevű űrhajó vagy a NASA valamelyik rakétájának modellje a legkedveltebb dobozok közé tartoznak.

2. A nosztalgiázó felnőttek spontán, alkalomszerű vásárlói a kisebb készleteknek. Mivel valójában a nosztalgia élményét keresik, ezért ritkán választanak nagyobb dobozt. Ha mégis, az általában eleve a felnőtteknek szóló készlet, például épületek modelljei.

3. A harmadik csoportba azok tartoznak, akik szakmai okokból vásárolnak Lego-készleteket. Például a jó nevű dán építész, Barjke Ingels, az általa tervezett épületek prototípusait mindig megépíti a cég kockáiból. Ő és csapata pedig korábban egy komplett házat húzott fel a vállalat billundi központjában az apró alkatrészekből.

A cégnél azonban úgy gondolják, van a felnőtteknek egy olyan csoportja, ahol van még egy kiszolgálásra váró piaci rés. Ez pedig azok a túlterhelt, kreatív készségeiket nem használó felnőttek, akikben ott van az alkotás iránti vágy, de elképzelhetetlennek tartják hogy fessenek vagy rajzoljanak.

Ez pedig nem más, mint színtiszta üzleti logika.

Egy jelentés szerint a kreatívipar festészethez, rajzoláshoz, díszítéshez kapcsolódó szegmense 2011-ről 2017-re döbbenetes mértékű, 45 százalékos erősödést produkált.

Globális volumene tavaly elérte a 44 milliárd dollárt. 

Ez közel 12 ezer milliárd forint.

A játékgyártó a piaci tortából most a "Forma" névre keresztelt koncepcióval hasítana ki nagy szeletet. Ezt a cég kifejezetten stresszes felnőtteknek szánja. Lényege, hogy az építkezésnél hasonló elemeket lehet, hasonló módon használni, mint a Technics készleteknél. Azokra pedig különböző "bőröket" lehet felhúzni, amiket az építő saját elképzelései szerint alakíthat is színezéssel, festéssel, úgy, hogy az sikerélményt jelentsen számára.

A cég közlése szerint ez az első olyan kezdeményezésük, melyhez közösségi finanszírozást is igénybe vettek. Mivel pilot-projektről van szó, folytatása nagyban függ a fogadtatástól.

A vállalat jelezte, a koncepció további fejlesztésénél számítanak a közösségi innovációra. A dán vállalat előzetes közvélemény-kutatásaiból kiderült, hogy a felnőttek körében nagy az igény a játék iránti vágyuk kiélésére. Eszerint a felnőttek 91 százaléka azt mondta, hogy a játék hozzájárul a jólétükhöz, 86 százalékuknak a játék segít lenyugodni. 87 százalékuk pedig az "építős játékokra" esküdött annak kapcsán, mi segíthet saját kreativitásuk megélésében.

A Lego jelezte, a készletek árai várhatóan olcsóbbak lesznek, már a megszokott dobozokhoz arányosítva azokét.