Története legnagyobb szabású átszervezéséről döntött a Volkswagen csoport

Volkswagen embléma
A Volkswagen logo is pictured at the Indian Auto Expo 2016 in Greater Noida on the outskirts of New Delhi on February 3, 2016. India's flagship auto show opened its doors in New Delhi February 3, with a new batch of diesel-guzzling SUVs on proud display despite industry uncertainty over a pollution crackdown targetting motorists in the capital. AFP PHOTO / SAJJAD HUSSAIN / AFP PHOTO / Sajjad HUSSAIN
Vágólapra másolva!
Története legnagyobb szabású átszervezéséről döntött a Volkswagen csoport, a német járműipari társaság pénteken ismertetett tervei szerint a következő öt évben 44 milliárd eurót, az az 14 300 milliárd forintot fordít az elektromobilitásra, az autonóm - önjáró - vezetési technológiákra, a mobilitási szolgáltatásokra és a gyártmányok, valamint a gyártási technológia digitalizációjára.
Vágólapra másolva!

A fejlesztésekre szánt összeg legnagyobb részét, 30 milliárd eurót az elektromobilitás területére fordítják.

Európában 2020 végéig 15 tisztán elektromos meghajtású modellel állnak elő,

2025-ig pedig 50 ilyen modellt vezetnek be.

Három németországi üzemet - Zwickau, Emden, Hannover - átállítanak az elektromos autók gyártására. Emdenben gyártanak majd egy rendkívül olcsónak számító,

20 ezer eurónál alacsonyabb árú elektromos modellt.

A zwickaui gyár fejlesztésére kiemelt figyelmet fordítanak, mind a 770 dolgozót átképzik az I.D. elnevezésű elektromos meghajtású modellcsalád gyártására, és egymilliárd euróból átépítik az üzemet.

A névadó Volkswagen márka Passat modelljeinek gyártását Emdenből áthelyezik a csehországi Kvasinyba, a Skoda üzemébe,

ahol a Passatok a Skoda Superb és Kodiaq modellekkel együtt készülnek majd 2023-tól. A Skoda Karoq és a Seat Ateca gyártását áthelyezik egy új gyárba, amelyhez helyszínt keresnek Kelet-Európában - közölte a VW.

Forrás: AFP/Sajjad Hussain

Két kínai üzemben - Sanghaj, Fosan - is áttérnek az elektromos autók gyártására,

és az ázsiai országban felépítenek további három üzemet, amelyekben kizárólag elektromos meghajtású autókat gyártanak majd.

A kínai piacon bevezetnek egy új márkát Sol néven,

és egyedül 2019-ben 4 milliárd eurót fordítanak fejlesztésekre.

A társaság a költségek csökkentése érdekében

együttműködést tervez egy amerikai versenytárssal, a Forddal.

A könnyű haszonjárművek közös fejlesztéséről és gyártásáról szóló tervekről kezdett tárgyalások "jól haladnak" - közölte a VW. Új üzemet az Egyesült Államokban is építenek, a helyszínt még nem jelölték ki.

A VW a világ legnagyobb gépjárműgyártója, tavaly 10,74 millió gépjárművet értékesített, ami 4,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen és a Skoda mellett az Audi, a Seat, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Porsche autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.