Hihetetlen ütemben mondják le kábeltévé-előfizetésüket az amerikaiak

Netflix
ANKARA, TURKEY - JULY 18 : A person holds a Netflix remote control in front of the logo of Netflix application in Ankara, Turkey on July 18, 2018. Aytac Unal / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A kábeltelevíziós társaságok minden idők legrosszabb negyedévét zárták, hiszen az ágazat 1,1 millió előfizetőt veszített július és szeptember között, erre eddig még nem volt példa.
Vágólapra másolva!

Az Egyesült Államok egyik legnagyobb kábeltévé-szolgáltatója - a Dish - 341 ezer előfizetőt veszített az idei év harmadik negyedévében, míg az előző év azonos időszakában még 16 ezres pluszban zártak. A szolgáltató csak a Sling TV nevű streaming platformján tudott előfizetőket szerezni, méghozzá 26 ezret.

Illusztráció Forrás: AFP/Anadolu Agency/Aytac Unal

Ez a trend a többi szolgáltatónál is megfigyelhető. Az AT&T saját kábeltévés cége a DirecTV összesen 359 ezer műholdas előfizetőt veszített, viszont a cég streaming szolgáltatására 49 ezren váltottak. Ha csak a műholdas számokat nézzük, akkor az ágazat a harmadik negyedévben 726 ezer ügyfelet bukott.

Az amerikai háztartások 79 százaléka fizetett elő valamelyik tévétársaság csomagjára, míg ez az arány 2013-ban még 86 százalék volt.

Ennek oka többek között az olyan streaming szolgáltatók megjelenése, mint a Netflix, a Hulu és az Amazon Prime.