Kínában már olcsóbban adják a Teslákat

Horizontal AUTO INDUSTRY
(FILES) This file photo taken on April 1, 2016 shows a handout photo provided by Tesla Motors shows the car manufacturer's new Model 3. Orders for Tesla's Model 3, its first mass-market electric aimed at taking the upstart automaker into the mainstream, have reached 325,000, Tesla said April 7, 2016. The mark was hit just one week after the car, which will not be available until late 2017, was unveiled by Tesla Motors founder Elon Musk in Los Angeles. / AFP PHOTO / TESLA MOTORS / STR
Vágólapra másolva!
A Tesla 12-26 százalékkal csökkentette Kínában két elektromos modellje, a Model X és a Model S árát a megemelkedett kínai importvámok hatásának ellensúlyozása céljából.
Vágólapra másolva!

A Tesla közleménye szerint mostantól például a ModelS 75B ára 887,6 ezer jüanról (1 jüan=40,71 forint) 782,9 ezer jüanra,

a Model X P100D ára pedig 24,4 százalékkal, 1,19 millió jünra csökkent.

A Tesla tömegterméknek szánt Model 3 ára 540 és 595 ezer jüan között mozog. Erre az autóra Kínában még csak előrendelést vesznek fel.

Tesla autók Forrás: AFP/Str

A Tesla májusban jelezte, hogy hat százalékkal csökkenti a Model X és Model S autók árát Kínában a pekingi kormány július elejére ígért importvám-csökkentésével párhuzamosan.

Az amerikai cég abból indult ki, hogy a kínai kormány ígérete szerint júliustól az importált autók vámtétele 25 százalékról 15 százalékra csökken.

Időközben azonban az amerikai kormányzat megemelte a Kínából származó egyes termékek importvámját. Erre válaszul a kínai kormány nem csökkentette, hanem 40 százalékra megemelte az amerikai autók vámtételét.

A Teslának nagyon jól ment az üzlet Kínában

még a 25 százalékos importvámokkal együtt is, hiszen tavaly kétmilliárd dollárra megduplázta eladásait. A Tesla messze a legsikeresebb külföldi elektromosautó-márka Kínában.

Illusztráció Forrás: AFP/Sputnik/Irina Kalashnikova

Az importvámok 40 százalékra történt megemelése azonban a márkák közül éppen a Teslát érintette a legérzékenyebben, hiszen egyelőre nem rendelkezik helyi gyártással és nem folytat együttműködést helyi partnerrel sem.

Ezen a helyzeten változtat, hogy

a Tesla júliusban megállapodott a sanghaji hatóságokkal arról, hogy ott építi fel első elektromos autókat gyártó üzemét az Egyesült Államokon kívül.

A beruházás értéke mintegy 2 milliárd dollár, az üzem két éven belül kezdi meg az elektromos autók gyártását és kapacitása további két-három éven belül eléri az évi 500 ezret.

Kínában rohamosan növekszik a teljesen elektromos, valamint a hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid, összefoglaló nevükön "új energia járművek" (new-energy vehicles, NEV) értékesítése még az egyébként lassuló autópiaci forgalom közepette is. A NEV-értékesítés az idei első tíz hónapban 76 százalékkal, 860 ezerre nőtt.